Avatar billede kaarej Nybegynder
02. februar 2005 - 17:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bærbar strøm adapter

Jeg skal have mig en strømadapter til min bærbare computer som kan sættes til en cigarettænder.

Jeg har fundet en der ikke er så dyr, men jeg er i tvivl om den passer til min computer.
Jeg har en Compaq Presario 2500

her er et link til den adapter jeg har kigget på.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96149
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2005 - 17:53 #1
for at kunne svare på det skal vi vide hvad din computer bruger af strøm, der står næsten med 100% i bunden af den noget alá 18V (og et ikon der indikerer hvad der er +/-) samt 2A f.eks ellers står det på din nuværende adaptor, dette er nødvendigt for at vi kan fortælle om den anden adaptor kan give effket nok til computer.
Avatar billede kaarej Nybegynder
02. februar 2005 - 23:05 #2
AC adapter
Input: 100-240V~1.5A (1,5A) 50-60Hz
Output: 18,5V (18,5V)---4,9A (4,9A) Bagefter står der noget ala -.+
90W

Er der andet du har brug for at vide?
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2005 - 23:26 #3
Nope, den adapter du har fundet kan du godt bruge (såfremt der følger et stik med som passer i din computer, bare husk at sørge for at den polariseres korrekt, altså at + går til + og - til -) *S*
Avatar billede hr.usb Nybegynder
03. februar 2005 - 10:11 #4
her er en som passer til alle notebook
http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=361293
en løsning - lidt dyrere, men mere anvendeligt er at købe en DC-AC inverter
som giver 230 VAC i bilen og så kan du tilslutte alle strømadaptere mobiltlf. bærbar etc.
http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=361294