Avatar billede nocoolname Nybegynder
22. marts 2001 - 09:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

mpeg bøvl

Jeg har lidt vanskeligheder med at lave mpegfiler
til afvikling fra cd-rom. Jeg har lavet en mpeg1 video i 720*576(pal standard) men den vil ikke køre jævnt, selv når jeg afvikler fra harddisk. Mpeg´en er lavet med Canopus Storm, maskinen er en P3 800mhz, med en hal´ giga-byte ram og ATA-100 raid-media harddisk. Og sæ´fø´li´ mediaplayer 7.
Eller er den høje opløsning, at stille for store krav???
Kan i også svare på, hvilken codec levere den bedste kvalitet til mpeg1+2? Eller hedder fremtidens standard for video til afvikling på PC mpeg4? Og såfrem, hvilke software kan generere mpeg4?
Avatar billede disky Nybegynder
22. marts 2001 - 09:41 #1
download programmet \'tpmg\'

det kan konvertere til DivX.

jeg har en 1 Mbyte divx film, i mpeg1 fylder samme film 7 mbyte og kvaliteten er dårligere.

Så DivX (MPEG 4) er klart fremtiden
Avatar billede disky Nybegynder
22. marts 2001 - 09:44 #2
her er siden der fortæller alt om konvertering:

http://www.vcdhelp.com/convert.htm

den er rigtig god den site
Avatar billede nocoolname Nybegynder
22. marts 2001 - 10:21 #3
Nu har jeg downloaded en masse, og nu er forviringen totalt*gg*
Men det jeg har brug for, er den bedst mulige kvalitet, og her synes mpeg4 at være sagen.
Så hvad kan jeg bruge for at få videocaptures(avi)
til mpeg4. Og er der en player, som lovligt kan distribureres. Meningen er at jeg gennem mit arbejde, laver CD-rom´er med video(institutionsoptagelse) som skal afvikles på diverse bærbare pc´ere. Jeg vil så lægge mpeg4 playeren sammen med video´en ned på CD´en
Avatar billede disky Nybegynder
22. marts 2001 - 10:23 #4
jeg bruger selv TPMGenc til kodningen.

men om du lovligt kan distribuere end DivX pluging til Windows Media Player, aner jeg ikke.

Men ellers kan programmet også sagtens lave Mpeg 1 og mpeg 2
Avatar billede nocoolname Nybegynder
22. marts 2001 - 11:53 #5
Jeg er i fuld gang med at afprøve. Tak for godt råd.
Jeg vender sikkert tilbage, når jeg har sat mig ind i tingene.
Avatar billede disky Nybegynder
22. marts 2001 - 11:54 #6
du skal være velkommen :)