Avatar billede donn Nybegynder
31. januar 2005 - 12:30 Der er 1 kommentar

Ny udbyder som løsning på IP-telefoni problem

Vores  nuværende udbyder er Stofa flexnet i Århus.

Vi har for et par måneder siden skiftet vores fastnets telefon ud med IP telefoni hos Telefin.

Det har dog ikke været en ubetinget succes. Der er særligt to problemer som gør sig gældende:

1) Der opleves særligt om eftermiddagen en del hakken og udfald. (Jeg har sat vores router Linksys WP 54 (et eller andet ;) ))

2) Selvom routeren er tilmeldt "always on" oplever vi en gang i mellem at være blevet smidt af og vi er følgende nødsaget til at logge på for at telefonen virker. Dette er naturligvis et stort problem, da telefonen gerne skulle virke 24/7

Derfor er jeg begyndt at overveje om en anden udbyder kunne være en løsning? Hermed håber jeg at kunne få et mere stabilt internet = løsning på problem 1?
Desuden kommer man udenom behovet for at logge på = løsning problem nummer 2?

Hertil kommer så hvilken udbyder man skal vælge. Det er naturligvis et krav at der ikke stilles krav om fastnets telefon! Det må ikke være forfærdeligt meget dyrere end stofa (pt. 300 kr. om måneden), da ideen med IP var at spare lidt penge.

Håber jeg kan få nogle bud ;)
Avatar billede jackass- Nybegynder
12. september 2005 - 15:18 #1
Cybercity da.. Du kan købe ADSL + VoIP og mine erfaringer er, at det virker fint.

Du kan se priser og øvrige data på http://www.cybercity.dk/privat/produkter/telefoni/bestil/ny_kunde/