Avatar billede pink-bear Nybegynder
30. januar 2005 - 18:12 Der er 16 kommentarer

Ny pc gik ned, mærkelig opførsel efter ny opstart!

Jeg har lige installeret min winchester 3000+ på et Asus A8V deluxe Rev.2 mobo. Men lige pludselig da jeg sad på nettet, da brød computeren sammen og der kom en blå skærm frem. Jeg kunne ikke nå at læse hvad der stod. Da jeg bootede op igen, kunne jeg ikke logge på min egen profil, men kun min mors (jeg sidder på nu). Nu kan jeg godt komme ind på min egen profil, men baggrund mangler, en masse menuer i "start" er forsvundet og jeg kan ikke finde mine ikoner på skrivebordet.
Jeg prøvede at logge på min egen profil for at ændre design, men den kom med en fejlmeddelelse om, at den ikke kunne finde "det traditionelle" windowsdesign. You know what I mean.
Men på min mors kunne jeg godt skifte design.
Faktisk er det sådan at min bruger er "lammet" men min mors bruger virker fint.
Den her fejlmeddelelse kom efter den gik ned:
http://www.b-there.dk/uploads/fejlmeddelelse.JPG

Sig mig engang, hvad er det her?
Avatar billede haverslev Novice
30. januar 2005 - 18:33 #1
der er åbenbart sket et eller andet med din brugerprofil, måske kan den genskabes:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;326688&Product=winxp

Eller på dansk:
Systemgendannelse:
Klik på start, klik på programmer, klik på tilbehør, klik på systemværktøjer, klik på systemgendannelse, marker ”Gendan computeren”. klik på næste og vælg en "fed" markeret dato, (før problemet opstod) og klik på næste. Den genstarter og gendanner pc`eren.  Når den har gjort det, kommer der en boks, som klikkes OK på.  Det er muligt at fortryde gendannelsen, ved at gå ind i ”systemgendannelse” igen og klik på fortryd sidste gendannelse
Avatar billede pink-bear Nybegynder
30. januar 2005 - 22:56 #2
Hmm indtil videre virker det ret godt! Du er en skat haverslev, men lad os lige se situationen an. Jeg vender tilbage imorgen.
Avatar billede serverservice Praktikant
31. januar 2005 - 16:57 #3
Er alle drivere til bundkortet installeret ?ellers gør det fra den medfølgende cdrom.
Er det ok kunne det være en hardwarefejl - ram eller harddisk
Avatar billede pink-bear Nybegynder
31. januar 2005 - 19:45 #4
Jeg har installeret via promise controller under xp ins. + jeg har installeret via chipsetdrivere.
Avatar billede haverslev Novice
31. januar 2005 - 20:18 #5
Tror mere det kan være rammene, check at de sidder korrekt fast i soklene.
Check i det hele taget, at al hardware og stik sidder korrekt monteret.

Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering.
Check at der IKKE er nogle gule udråbstegn, udfor nogle enheder.
Hvis der er det, så skal du installere en korrekt driver til enheden.

Hent programmet EVEREST Home Edition v1.51 som giver en masse oplysninger om din pc.
F.eks kan du klikke på Motherboard, og få oplysninger om dette, nederst på siden kan der hentes opdateringer via producentens www. adresse.  http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3
Avatar billede pink-bear Nybegynder
02. februar 2005 - 15:41 #6
idag gjorde den det samme. Men nu er det omvendt. Nu er det min mors bruger der ikke virker. Men nu kan man slet ikke komme ind på hendes bruger. Den siger at brugeren er beskadiget :-(
Avatar billede haverslev Novice
02. februar 2005 - 19:15 #7
Prøv og se om du kan lave en systemgendannelse igen.
Prøv derefter at udføre du dette:
Rep. af ødelagte og fejlbehæftede systemfiler samt en erstatning eller rep. af dem:
Klik på START, Klik på KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK.(husk mellemrum efter sfc)Du skal have din XP-skive i Drevet.
Avatar billede pink-bear Nybegynder
02. februar 2005 - 20:42 #8
haverslev: Jeg valgte at formatere, da jeg til sidst ikke kunne åbne nogen brugere.
Men jeg lod mærke til noget under xp-pro installationen. Først kom der en meddelelse lignende:"Programinstallation er ikke godkendt. bla bla bla" - jeg sagde fortsæt.
Derefter kom der den besked med at sata disken ikke er godkendt. Og det er jo normalt nok.
Men undrer mig mere over den første, det er måske en meddelelse til driveren jeg har installeret? (promise sata driver)
Avatar billede haverslev Novice
02. februar 2005 - 22:18 #9
Har du installet driveren under installation (F6) ?
Ellers kan du finde sata driveren på cd`en og kopier den over på en diskette.
Start xp installation og installer driveren, når du har trykket på F6
Avatar billede pink-bear Nybegynder
03. februar 2005 - 10:06 #10
haverslev, jeg har installeret driveren via F6 under xp installationen. Hmm hvad fanden kan det her være? Har en mistanke til harddisken mht. brud i xp. For XP virker jo fint. Jeg har installeret det 3 gange inden for et havlt år uden problemer.
Avatar billede haverslev Novice
03. februar 2005 - 20:24 #11
Har du checket for ny version af sata driveren på producentens hjemmeside?

Hvis det er en Maxtor harddisk og den ikke kører raid, kan du dowloade dette værktøj og derved checke hardisken
http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.3c67e325e0a6b1f6294198b091346068/?channelpath=/en_us/Support/Software%20Downloads/ATA%20Hard%20Drives&downloadID=22

Vejledning:
http://www.maxtor.com/_files/maxtor/en_us/documentation/manuals/powermax_guide_en.pdf
Avatar billede pink-bear Nybegynder
03. februar 2005 - 21:47 #12
haverslev, det er en hitachi disk. Driveren jeg bruger er fra mit asus mobo. En driver jeg lagde ned på en diskette og ins. under xp.
Avatar billede haverslev Novice
03. februar 2005 - 22:15 #13
Kan se der er kommet en ny Bios, det var da et forsøg værd, at hente den:
http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=A8V%20Deluxe
Avatar billede pink-bear Nybegynder
04. februar 2005 - 07:50 #14
haverslev, problemet er bare at computeren fryser lige pludselig (fryser med den blå skærm) så jeg tør ikke rigtig opdatere bios. Der er jo en chance for at den fryser når den opdaterer.
Avatar billede haverslev Novice
04. februar 2005 - 09:09 #15
Når du flasher bios, kører den ikke med windows osv.
Der opdaterer i "Dos" mode, dvs sort skærm og tekst.
Avatar billede haverslev Novice
17. marts 2005 - 20:00 #16
Løst problemet ?