Avatar billede intersurf Nybegynder
21. marts 2001 - 21:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Intranet?

Hvad betyder Intranet enelig???
Avatar billede puser Nybegynder
21. marts 2001 - 21:31 #1
Ïntranet er et intern internet på feks:firma hvor man kan sende e-mail intern i firmaet og ud på nette men man kan ikke komme på internette.
Avatar billede snowball Novice
21. marts 2001 - 21:31 #2
Et lokalt Internet. Faktisk det samme som LAN (Local Area Network). Altså nogle PC\'ere der står lokalt, eller forholdsvis tæt samlet, og som er koblet sammen i et netværk.

Snowball
Avatar billede netsrac Praktikant
21. marts 2001 - 21:31 #3
Et internt net, i f.eks. en virksomhed.
Avatar billede snowball Novice
21. marts 2001 - 21:32 #4
Close race ;)

Snowball
Avatar billede intersurf Nybegynder
21. marts 2001 - 21:35 #5
-->snowball for 15 point :-)
Avatar billede snowball Novice
21. marts 2001 - 21:36 #6
Takker, men du kunne godt ha\' delt point\'ene. Det gør man normalt når der er flere der svarer rigtigt inden for ganske kort tid ! ;)

Snowball
Avatar billede meyersweb Nybegynder
21. marts 2001 - 21:39 #7
Det er fint nok at snowball får pointene, men det du skriver med at pc\'erne står forholdsvist tæt sammen er noget sludder.

Jeg arbejder i et firma hvor vi har et intranet - men pcerne står på ca. 50 kontorer i hele landet -

Der intranettet kommer ind i billedet er at det er to eller flere pc\'er, server o.l. som er fysisk forbundet (evt. via telenetværket). Med der er ikke adgang til intranettet andre steder fra ex fra internettet som nogle extranet giver adgang til

Avatar billede snowball Novice
21. marts 2001 - 21:43 #8
meyersweb: Ja ok. Nu når jeg lige skruer ned for musikken, tænker mig om og læser hvad jeg har skrevet, så kan jeg godt se det ikke helt passer ;)

De behøves selvfølgelig ikke stå tæt samlet. F.eks. det Intranet vi har i firmaet består også af PC\'ere i både England og andre Nordiske lande, så du har helt ret i det du skriver, sorry ;)

Snowball
Avatar billede meyersweb Nybegynder
21. marts 2001 - 21:49 #9
Det var som ikke for at være efter dig, men bare for at forklare det bedre til \"intersurf\" :D