Avatar billede exutable Nybegynder
30. januar 2005 - 03:17 Der er 8 kommentarer

Apache men ikke PHP

Hey jeg har lige installeret Apache 1.33 eller saadan noget og det virker vist fint nok naar jeg gaar til 127.0.0.1 saa kommer apache siden men saa naar jeg proever at gaa ind paa en php side virker den slet ikke! Jeg har installer php 4.31 eller saadan noget.
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
30. januar 2005 - 03:25 #1
og du har sikkert glemt at sætte disse 2 linjer ind i din httpd.conf

LoadModule php4_module c:/php/sapi/php4apache.dll
AddType application/x-httpd-php .php

hvor c:/php/ er den mappe du har installere php i
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
30. januar 2005 - 03:25 #2
Avatar billede exutable Nybegynder
30. januar 2005 - 03:27 #3
Jeg installeret den med det der guide of ja jeg har addet det der
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
30. januar 2005 - 03:29 #4
Og genstartet serveren bagefter ?

og dine php-filer ligger vel i c:\apache\htdocs\ (localhost) ikke ?
Avatar billede exutable Nybegynder
30. januar 2005 - 03:31 #5
Jo de ligger der i og ja jeg genstartet serveren bagefter den gider engang og aabne det i IE den kalder den et Microsoft Picutre It! Document
Avatar billede famblach Nybegynder
31. januar 2005 - 19:16 #6
Har du lagt din php.ini i windows og tilføjet din rod?

Gå ind i c:\windows\ og åben "php.ini" i din favoriteditor (notepad er helt fint!)
Find linjen hvor der står "doc_root = ".
Ændr den til det bibliotek hvor din webservers htmlfiler ligger. Hvis du bruger Apache's standard indstillinger, ændres linjen til "doc_root = c:\apache\htdocs".
Find linjen hvor der står "extension_dir ="
Ændr den til det bibliotek hvor du har installeret PHP4. F.eks: "extension_dir = c:\php"
Gem nu filen (som php.ini i c:\windows\ selvfølgelig!).
Avatar billede zanfyste Nybegynder
07. februar 2005 - 10:26 #7
Jeg kender en meget nemmere måde at gøre det på jeg har fundet en samlet fil som både installere Apache 1.33 php, MySQL,og PHPMyAdmin  her er lige et link til den

http://www.download.com/3000-2165-10048390.html

hvis ikke den virker skal jeg nok finde en andem der virker Hilsen Simon
Avatar billede zanfyste Nybegynder
07. februar 2005 - 10:27 #8
det er også den jeg har installeret og virker 100% Håber du får det til at virke Hilsen Simon