Avatar billede famblach Nybegynder
29. januar 2005 - 15:48 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Kan kun se min .domæne.dk ikke www.domæne.dk ?

Hej Igen
Har lige et lille problem med at kunne se min www.domæne, jeg kan godt se .domæne.dk men ikke med de 3 w, kan nogen hjælpe.

min httpd.conf ser sådan ud:
<VirtualHost .domæne.dk>
  ServerAdmin mail@mail.dk
  DocumentRoot apache/htdocs/
  <Directory />
  AllowOverride All
  Options Indexes Includes FollowSymLinks ExecCGI
  </Directory>
  AccessFileName .htaccess
  ServerName www.domæne.dk
  ServerAlias www.domæne.dk domæne.dk
  ErrorLog logs/edesigns-error_log
  CustomLog logs/edesigns-custom_log common
</VirtualHost>

Hvor kan jeg rette.

har det igennem gratisdns.dk
Avatar billede amews_aj Nybegynder
29. januar 2005 - 16:01 #1
Kan ikke huske hvor derinde, men igår læste jeg at man kun kunne tilgå deres domæne uden www. kan ikke finde siden...
Avatar billede famblach Nybegynder
29. januar 2005 - 16:04 #2
Hej PC-help,
ser lige om jeg kan finde det.
Avatar billede kasper.h Nybegynder
29. januar 2005 - 16:05 #3
Tjek lige om din DNS er sat rigtigt op, peger *.domæne.dk på din server?

Dernæst, fjern punktum foran domæne.dk

<VirtualHost domæne.dk>
  ServerAdmin mail@mail.dk
  DocumentRoot apache/htdocs/
  <Directory />
  AllowOverride All
  Options Indexes Includes FollowSymLinks ExecCGI
  </Directory>
  AccessFileName .htaccess
  ServerName domæne.dk
  ServerAlias www.domæne.dk
  ErrorLog logs/edesigns-error_log
  CustomLog logs/edesigns-custom_log common
</VirtualHost>
Avatar billede amews_aj Nybegynder
29. januar 2005 - 16:07 #4
Fandt det...

Står her...

http://gratisdns.dk/?size=400&side=51
Husk at dit domæne er "domæne.dk" og IKKE "www.domæne.dk" DETTE ER VIGTIGT!
Avatar billede amews_aj Nybegynder
29. januar 2005 - 16:09 #5
Det er ved redeligering hvis det er det du bruger..
Avatar billede famblach Nybegynder
29. januar 2005 - 16:12 #6
tjekker lige begge dele, jeg er ikke helt stærk i om det er redeligering, tjekker lige. ;-)
Avatar billede kasper.h Nybegynder
29. januar 2005 - 16:13 #7
det er det ikke. Du skal bare logge ind på gratisdns.dk, lave en "A record" mere, som hedder enten www eller *, og som peger på din server. Hvis domænet ligger hos gratisdns, skal du ikke redelegere det.
Avatar billede kasper.h Nybegynder
29. januar 2005 - 16:13 #8
...hvis den ikke er der i forvejen.
Avatar billede famblach Nybegynder
29. januar 2005 - 16:18 #9
Tjekked lige på deres fejl søgning siger det Jer noget....

Er DK-Hostmaster klar til at besvare vores spørgsmål?: Ja
Domænet er registret: Ja
Domænet er aktiveret hos DK-HOSTMASTER: Ja
Domænet er oprettet på GratisDNS?: Ja
Domænet peger på GratisDNS?: Ja
Domænet kortwest.dk peger på en (eller flere) ip'er?: Ja 212.10.xxx.xx
Subdomænet www.kortwest.dk peger på en (eller flere) ip'er?: Nej, der er ikke sat IP for www.kortwest.dk, dette er IKKE nødvendigvis en fejl!!!
Domænet kortwest.dk har en (eller flere)
MX'er (post)?: Nej.
FEJL
Avatar billede kasper.h Nybegynder
29. januar 2005 - 16:19 #10
"Subdomænet www.kortwest.dk peger på en (eller flere) ip'er?: Nej, der er ikke sat IP for www.kortwest.dk, dette er IKKE nødvendigvis en fejl!!!"

Det betyder, at du som jeg skrev før, skal lave en ny "A record" når du logger ind på gratisdns.dk, som du kalder enten www eller * og som peger på din servers IP adresse.
Avatar billede famblach Nybegynder
29. januar 2005 - 16:21 #11
Hej Kasper,
Jeg har nu oprette en www.domæne.dk "Arecord" men der går vel lidt tid før den registrere den.
Avatar billede kasper.h Nybegynder
29. januar 2005 - 16:23 #12
Der går (så vidt jeg husker) nogle timer mellem genstart af DNS.
Avatar billede famblach Nybegynder
29. januar 2005 - 16:25 #13
Hej Kasper,
Jeg regner med det er det, så 1000 tak for hurtigt svar, pc_help også en tak til dig.
Avatar billede famblach Nybegynder
29. januar 2005 - 16:25 #14
ups her er point ;-)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
29. januar 2005 - 16:27 #15
Det var så lidt, selvom det jo ikke løste det :D
Avatar billede famblach Nybegynder
29. januar 2005 - 16:32 #16
Hej pc_help du var på vej ;-)
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
29. januar 2005 - 17:29 #17
Man kan altid lige checke ud hvordan ens dns ses ud i verden, til dette er
DNS Report smart og hurtigt, og altid det føreste jeg lige prøver hvis en af mine server ikke lige kan nås med navn men fungere med ip kald,,,

se eks din record http://www.dnsreport.com/tools/dnsreport.ch?domain=kortwest.dk
Avatar billede famblach Nybegynder
29. januar 2005 - 17:35 #18
Tak for linket der er da oplysninger så det gør noget, super side i forhold til denne tråd, 1000 tak, den kan mange for nytte af tror jeg.