Avatar billede larsrr Nybegynder
29. januar 2005 - 13:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Få Incredimail til at åbne links i Firefox

Ja.... Overskriften siger jo næsten alt.

Jeg bruger Incredimail som mit mail program og jeg vil gerne have det til at åbne de links der står i mine mails i Firefox! Jeg kunne skifte i Mozilla eller andet, men det vil jeg ikke! Bruger Incredimail da jeg syntes det er bedst!

Men kan dette lade sig gøre??

Der er point til den der beskriver hvordan jeg får Incredimail til at åbne links i Firefox!
Avatar billede ahave Nybegynder
29. januar 2005 - 14:12 #1
Prøv at åbne internet options i controlpanel, vælg program, se her under email og håb på at dit mailprogram er her. Ellers bliver det mere avanceret.
Avatar billede larsrr Nybegynder
29. januar 2005 - 14:26 #2
Der ermit mail program også og det står til Incredimail. Men det gør jo bare at når jeg trykker på en mail adresse på en hjemmeside at den som åbner en "ny mail" i incredimail.

Det jeg søger at at mit mail program skal åbne din links jeg modtager i en skreven mail i Firefox. Det er en helt anden ting. Det må vel være en indstilling i Incredimail og ikke windows. Jeg ved ikke om det er en "plug in" eller update der skal til før Incredimail kan...
Avatar billede ahave Nybegynder
29. januar 2005 - 14:39 #3
Jeg er bange for at jeg ikke kan tyde meningen i hvad du skriver. Med links mener du så http eller måske mailto links?? Og med "skreven mail i firefox" mener du så, at du bruger FireFox til at læse mails med, og bruger Incredimail til at skrive med?? Prøv evt at skrive about:config i FireFox og kig listen igennem der, der kan være noget du kan bruge.
Avatar billede larsrr Nybegynder
29. januar 2005 - 14:46 #4
Jeg skriver og læser mine mails i Incredimail.

Hvis jeg så modtager en mail hvor der står nogle http adresser, kan man tit trykke på dem og så bliver de åbnet i din browser.

Som det er nu åbner de så i IE, selvom Firefox er min standart browser.... :-(

Jeg vil have at de bliver åbnet i Firefox!

Jeg kigger efter den der about:config.... Hmm... Ved ikke helt hvad det er. En eller anden config fil i Incredimail mappen. Åbener nogle og læser dem igennem hvis der er nogen...
Avatar billede larsrr Nybegynder
29. januar 2005 - 14:49 #5
Hmm... Syntes ikke der er andet end .dll filer... :-(
Avatar billede ahave Nybegynder
29. januar 2005 - 14:56 #6
Prøv at vælge IE som din standard browser og bagefter vælg firefox igen. Det lyder som om der er gået ged i den. Der er jo også muligheden for at det ikke kan lade sig gøre. Hvis man feks vælger at se sin hotmail indbakke fra messenger, vil den åbne i IE, uanset hvad man prøver. Du kan så ikke bruge about:config til noget den vej, men prøv evt at søg i registreringsdatabasen efter default browser eller incredimail.
Avatar billede bms122 Nybegynder
29. januar 2005 - 15:09 #7
Jeg er ked af at jeg kun kan komme med en halv løsning. Men jeg bruger også incredimail og firefox og mine links åbner i firefox, med en undtagelse, mails fra paypal åbner i IE. Så det kan altså lade sig gøre.
Avatar billede bms122 Nybegynder
29. januar 2005 - 15:12 #8
Jeg mener nu ikke jeg har gjort noget specielt for at det skulle virke. Så måske er "ahave" forslag med at skifte til IE og så vælge tilbage igen måske ikke så tosset.
Avatar billede donlon Novice
29. januar 2005 - 16:37 #9
Prøv at gå ind i Kontrolpanel/mappeinstillinger, vælg "Filtyper" scroll ned til htm og html, marker en af gangen og under "Åbnes med" klik på "skift" og vælg firefox.

Jeg ved ikke om Firefox allerede ER valgt og om det overhovede virker, jeg bruger ikke selv Firefox ...men det er et forsøg værd :-)
Avatar billede larsrr Nybegynder
09. februar 2005 - 14:55 #10
Hmm... Nu åbner den da nogle vinduer i firefox og andre ikke. Meget mærkeligt.... Men takker!