Avatar billede misterbee Nybegynder
29. januar 2005 - 12:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dell CERC IDE-Raid - kan den kun klare diske under 132 gb?

Jeg har en Dell 500SC server, med 2 IDE diske på en CERC ATA 100/4CH raid-adapter.

Jeg har lige sat 2 stk. 250 gb diske ind i stedet for de gamle 120 gb diske - men når jeg starter op siger den at diskene er på hver 132 gb.

Jeg har sat jumperne bag på til "cable select"

Nogen der har en ide, jeg kan ikke forestille mig at man kun kan gå op til 132 gb, og manualen til kortet nævner ikke noget om en grænse for størrelsen.
Avatar billede Spotgun Seniormester
29. januar 2005 - 13:49 #1
Kan det evt. være at din RAID-controller trænger til en bios-upgrade?

Den her burde passe:
http://support.euro.dell.com/dk/da/filelib/index.aspx?sid=PWE_PNT_P3C_500_SC&cat=0&os=WNET&dev=2624&devlib=26&fileid=R49681
Avatar billede misterbee Nybegynder
29. januar 2005 - 21:03 #2
godt gættet spotgun - dit link var godt nok dødt, men efter at have ledt længe fandt jeg noget info på LSI logics website, og der stod helt rigtigt at mere end 132 gb kræver sidste nye firmware - jeg havde kun næstnyeste, og tænkte at det ikke betød noget. Jeg turde ikke bruge lsi's firmware, selv om de laver adapteren for dell, men jeg fandt en firmware på dells US website - og nu kører det. Læg et svar - og tak for tippet.
Avatar billede misterbee Nybegynder
03. marts 2005 - 11:12 #3
Jeg lukker spørgsmålet.