Avatar billede pixel_piraten Nybegynder
28. januar 2005 - 14:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

News feeder

Hey Flash Senseis

Jeg vil lave en funktion på min side hvor flash læser en fil.txt og bruger den som nyheder. Så når jeg ændrer i  tekst dokumentet opdaterer flash teksten på siden.

Findes der en component eller et link til et eksempel jeg bare kan uploade i kender til. Gerne XML styret.

Håber i kan hjælpe mig:-)

mvh
Piraten
Avatar billede per-olof Nybegynder
28. januar 2005 - 14:32 #1
Du finder på http://per-olof.net/s2all/ en  Newsfeed med Aspx  med eksempel Den henter en XML fil fra Macromedia
Avatar billede pixel_piraten Nybegynder
28. januar 2005 - 14:48 #2
hmmmm...den virker ret indviklet. Findes der ikke én uden brug af ASP? Den skal bare kunne kalde på et tekst dokument og smække det op på siden i flash. Gerne med scroll knap osv.
Avatar billede per-olof Nybegynder
28. januar 2005 - 15:03 #3
kigge ind på www.flashkit.com Har ikke lige nu en for handen
Avatar billede per-olof Nybegynder
28. januar 2005 - 18:18 #4
Kigge en gang til på http://per-olof.net/s2all/ Jeg fand en i skuffen
Avatar billede per-olof Nybegynder
28. januar 2005 - 18:19 #5
Kommer fra www.flashkit.com
Avatar billede paal_dk Nybegynder
29. januar 2005 - 01:21 #6
Lav et tekstfelt der har txtNews som variabelnavn og et der har txtNews2 som variabelnavn.

Lav denne action:

loadVariables("news.txt");

og i news.txt skriver du:
txtNews=Dette er min nyhed&txtNews2=Dette er en anden nyhed

Det er det hele. Xml kræver en del mere kode og er ikke besværet værd med mindre du har en god grund.

Mvh,
Pål
Avatar billede mobius6 Juniormester
29. januar 2005 - 22:34 #7
Avatar billede pixel_piraten Nybegynder
31. januar 2005 - 12:29 #8
Den sidste kommentar gav pote:-)

Drop et svar mobius6 og din point konto vil blive fyldt med point.
Avatar billede mobius6 Juniormester
31. januar 2005 - 15:31 #9
her er du ;)