Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
28. januar 2005 - 04:29 Der er 3 kommentarer

Online Foto Album

Davs,

er der en venlig sjæl, der kunne forklare mig hvordan jeg kan lave et online foto album, som fx albummet på dette link: http://www.marks.dk/coppermine_dir/

På coppermine's HP, har jeg installeret deres requirements, MySql, Apache, PHP, Imagestick, men jeg har for det første ikke sat mig ind i samtlige programmer, og håber der findes en simplere måde til at lave foto albums.

Det skulle gerne være et album, hvor man fx ved at trykke på et billede, åbner for et specifiks thumnail album.
På google, har jeg kun fundet sider der uploader et par billeder som alm. fremvisning, men kunne nogen hjælpe, vil det være stort.

på forhånd tak.
Avatar billede je79ayps Novice
28. januar 2005 - 07:55 #1
Jeg bruger selv Coppermine på Cliches servere og synes rigtig godt om det. Men skal du bruge det lokalt siden du selv installere tingene?
Avatar billede duc_de_monde Nybegynder
28. januar 2005 - 16:46 #2
Det skal være egne billeder der skal på, og det er hensigten at det skal kunne ses bagefter af folk på internettet, som i linket jeg skrev tidligere.

Kan ikke finde ud af hvordan coppermine virker, kunne en lave en word document med trin for trin instruktioner med billeder, ville det være nice.

mvh Le duc
Avatar billede hammerhead Nybegynder
28. januar 2005 - 16:49 #3