Avatar billede EIHP Juniormester
27. januar 2005 - 21:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

divx film på pda?

Jeg har længe overvejet om det er muligt at se en divx film på en pda? Jeg har lige fået et 2 gb sd kort til min ique.. så vil kunne det jo være fedt vis jeg også kunne se en divx film på den :)

Er der en der skulle vide om der var en mulighed for det?
Avatar billede gurumaster Nybegynder
27. januar 2005 - 23:21 #1
Du kan ihvertfald godt se en almindelig DVD film på Pocket.
Jeg har selv DVDtoPocket PC.
Det er et program som nemt og smertefrit konverterer en DVD film om så den kan være på et sd kort. Og hvis Du har 2 gb, kan Du nemt have 2-3 film.
Jeg har selv programet og det virker perfekt.
Du kan hente en demo version her, og her kan Du også købe den fulde version.
http://www.makayama.com/dvdtopocketpc.html
Avatar billede misterbee Nybegynder
28. januar 2005 - 08:08 #2
programmet pocketMVP kan håndtere de fleste formater, både mp3, avi og divx.

hent den her: http://home.adelphia.net/~mdukette/downloads.html
Avatar billede nlgj Nybegynder
28. januar 2005 - 10:41 #3
http://www.pocketmatrix.com/guides/dvd2divx/

Guide til at konvertere DVD til divx til PDA. Ved første øjekast ser det måske besværligt ud, men nu har jeg gjort det et par gange og det er altså lige til at gå til. Alle nødvendige programmer er gratis.

Resultat: En dvdfilm i fuld skærm på PDA'en fylder ca. 150 MB.
Avatar billede EIHP Juniormester
28. januar 2005 - 13:15 #4
misterbee.. min ique har already indbygget mp3 afspiller, og voice recorder...
nlgj.. vis de kun fylder små 150 mb, kan jeg jo ha 10 film og små 500 mb mp3...
Avatar billede EIHP Juniormester
28. januar 2005 - 18:47 #5
Nlhj, nu har jeg prøvet og lege med det.. og jeg fatter ik noget.. ik sådan at du kan skrive en vejvisning, på hvordan jeg re encoder en divx film? samt, mange af linkene er døde, så jeg ved ik hvor jeg skal skaf det fra.. samt hvad player jeg skal bruge i min garmin ique..
Avatar billede nlgj Nybegynder
28. januar 2005 - 23:56 #6
Undskyld jeg har ikke givet dig det link jeg egentlig talte om. Det du fik var vist et gammelt et på engelsk. På nedenstående link finder du en dansk guide. Alle de programmer du skal bruge kan downloades fra siden. Første gang du konverterer skal du simpelthen følge guiden slavisk (print den ud). Næste gang du sp skal i gang vil du opdage at det ikke er så besværligt da de fleste indstillinger der gennemgåes egentlig er standardindstillinger i de forskellige programmer.

Når du har konverteret 3 film behøver du ikke guiden mere :-)

Du skal dog være opmærksom på at det er noget der tager et godt stykke tid, så sæt den igang om aftenen og lad computeren tygge sig igennem opgaven i løbet af natten.

http://www.digitalempire.dk/convert/