Avatar billede duns Nybegynder
27. januar 2005 - 20:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SyncMaster 710 N eller LG Flatron L1720B eller?

OK min gamle ctr skærm er ved at dø helt så skal have en fladsærm meget snart nok mandag. Har derfor læst er par tests og fundet frem til 3 skærme som jeg synes ser nice ud samt er gode.
Samsung SyncMaster 710 N eller T, forskelle er DVI men er det vigtigt ????
LG Flatron L1720B (lidt pænere men os lidt dårlige billede, så vidt jeg ved)
og til sidst BenQ FP71e+

og links =)
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=91198
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104326
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40154
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=112150

Jeg er nok mest lun på samsung 710N, da jeg syns det er rigeligt penge at give 2500kr, MEN er det 500kr værd at få DVI stik på den ??

eller bør jeg hellere vælge en af de andre 2 skærme eller måske en helt anden ??
Avatar billede yuanyang Nybegynder
28. januar 2005 - 15:07 #1
Her http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/response-8_12.html og på de følgende sider samt i konklusionen kan du læse lidt om forskellen på 710N og T. Det lader til at T'eren er at foretrække.

Jeg har netop købt en 710T, men sammenlignet med min gamle Hansol CRT-skærm er jeg overrasket over, at der er så stor kvalitetsforskel på fotos specielt. Fladskærmens billede er klart mindre detaljeret (samme opløsning på begge skærme). Jeg overvejer faktisk at levere skærmen tilbage, med mindre nogen kan forklare mig, hvordan jeg slipper af med det uldne skærmbillede. Skærmen har ellers fået pæne bedømmelser på edbpriser.dk og er også testvinder på http://graphics.tomshardware.com/display/20041123/index.html, så jeg er lidt forundret.
Avatar billede duns Nybegynder
28. januar 2005 - 22:35 #2
ok thx havde ikke lige set testen på xbitlabs, men nu er jeg bare blevet endnu mere i tvivl havde faktisk besluttet mig at købe en 710N, men efter jeg læste om den på xbitlabs er jeg ikke så lun på den mere, de siger jo faktisk "den er SKOD dårlig" :(:(:(,

er der ikke nogle andre der kan hjælpe ?
Avatar billede yuanyang Nybegynder
29. januar 2005 - 00:05 #3
Når ret skal være ret, så må jeg lige tilføje, at billedet er blevet noget bedre, efter at jeg ændre opløsning til 1280x1024. Problemet er bare, at det hele bliver så småt. Jeg foretrækker 1024x768.
Avatar billede duns Nybegynder
29. januar 2005 - 10:25 #4
ja så er det nok ikke en faldskærm du skal have, i hvert fald ikke hvis den har en "optimal" opløsning på 1280*1024, for når man ændre en oplsøningen på en fladskærm fra det den er bygget til bliver billedet altså en del dårligere. Selvom det ikke er alle fladskærme der bliver lige meget dårligere når billedet ændres bliver det altså lidt fårligere
Avatar billede jacob_mortensen Nybegynder
07. februar 2005 - 21:35 #5
Jeg ville helt klart vælge LG Flatron L1720B, da den bruger S-IPS panel.
Avatar billede duns Nybegynder
08. februar 2005 - 15:21 #6
har også fået mig en 1720B den er NICE :D:D:D::D
Avatar billede duns Nybegynder
08. februar 2005 - 15:22 #7
yuanyang lav lige et svar så du kan få points :D
Avatar billede yuanyang Nybegynder
08. februar 2005 - 19:29 #8
Håber at du bliver glad for 1720B.
Jeg har nu haft min 710T i 2 uger, og jeg leverer den ikke tilbage. Jeg accepterer opløsningen på 1280x1024, og er så småt ved at vende mig til den. Og jeg kan ikke længere klage over billedkvaliteten af fotos. Jeg har fået fat i et prøvefoto, og det står saftsusme godt. Så jeg er også tilfreds.