Avatar billede uffe_kld Nybegynder
27. januar 2005 - 14:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Remote start/stop af services

Hej,

Er det muligt at få server_a til at  starte/stoppe en service på server_b?

mvh Uffe
Avatar billede dr.m Nybegynder
27. januar 2005 - 16:56 #1
There are several way of achieving this.
If server_a has admin rights on server_b, then you could open "services" on server_a, right click "services" and click "connect to another computer..."

You could also use RCMD which is a remote cmd utility from the resource kit
Basically you install RCMD as a service on server_b and then use the RCMD client (looks like a regular cmd) on server_a.
You then issue a net stop / net start command. (this could be scripted easily too)

If you don't have admin rights (cause they are not on the same domain), you could map a drive to a $share first.
If server_a and server_b are on different networks with firewalls separating, it gets somewhat more complicated
Avatar billede lap Nybegynder
27. januar 2005 - 20:19 #2
du kunne også bruge psexec.exe fra sysinterals
Avatar billede dr.m Nybegynder
27. januar 2005 - 20:34 #3
True. psexec requires admin rights too.
Avatar billede serverservice Praktikant
31. januar 2005 - 18:50 #4
Hvorfor ikke bare bruge remote adgangen fra computer management ?
Åbn computer management - hj klik og vælg "connect to another computer"
så kan du administrere den anden server og starte/stoppe services
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
31. januar 2005 - 22:25 #5
Undskyld det sene svar, jeg har haft meget at se til.

dr.m-> jeg stoler på dit program virker, jeg har ikke haft tid til at teste det endnu.
dannyboyd-> fordi det skal styres fra et script (en service startes på server_a, genstartes en anden service på server_b).
Avatar billede serverservice Praktikant
31. januar 2005 - 23:29 #6
ok tak for feedback
Avatar billede dr.m Nybegynder
31. januar 2005 - 23:54 #7
ok, thanks for the points.
If you can't make it work (when you get to it) let me know and I'll help.
I used it before for that purpose exactly