Avatar billede mclean Nybegynder
26. januar 2005 - 13:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Norton Ghost

Hej, efter at have haft en masse problemer med at installere windows på mit c drev hvor windows normalt lå med alle mine applikationer, har jeg nu valgt at installere windows på et andet drev. Det betyder selvfølgelig at jeg ikke kan køre de andre programmer som jeg plejer.  Men så har jeg ladet mig fortælle at programmet Ghost kan gå ind og kopiere c drevet og simpelthen lægge det over i det nye drev hvor jeg nu har installeret windows. Er det sandt? er der nogen som ved dette? Overvejer nemlig at købe ghost!
Avatar billede tjaz Nybegynder
26. januar 2005 - 13:11 #1
yes det er korrekt ... bruger det selv og det er enormt smart ... spare en masse arbejde hvis man skal geninstallere da den simpelthen kan lave et image af dit c drev når du har inst. det som du selv ønsker.
Avatar billede mclean Nybegynder
26. januar 2005 - 14:53 #2
Okay.. jamen, jeg prøver lige! Håber du så gider være behjælpelig med operationen såfremt der måtte komme noget i vejen?
Avatar billede trold1 Nybegynder
26. januar 2005 - 17:31 #3
Mig bekendt kan du ikke tage en ghost af dit c drev som det ser ud nu og ligge ind oven i det nye drev og på den måde få dine programmer til at køre.

Det som ghost kan er at tage en kopi af dit drev når du har installeret alt som det skal være. Bryder skidtet så sammen kan du køre din ghost ind og du er i luften igen på ingen tid i forhold til en ny installation af alt.

Du kan altså ikke tage en ghost af noget gammelt og smide ned oven i noget nyt og få noget brugbart ud af det. Mig bekendt.
Avatar billede mclean Nybegynder
26. januar 2005 - 20:06 #4
Nej, det har du nok ret i
Avatar billede trold1 Nybegynder
26. januar 2005 - 20:21 #5
Så løsningen for dig må være at geninstallere alt på dit c drev helt fra bunden og når alt er som det skal være og virker så kan du bruge ghost eller drive image til at tage en kopi af det c drev og gemme på et andet drev eller cd/dvd
Avatar billede mclean Nybegynder
26. januar 2005 - 20:34 #6
læg et svar
Avatar billede trold1 Nybegynder
26. januar 2005 - 20:39 #7
Tak for det og held og lykke med projektet.
Avatar billede mclean Nybegynder
26. januar 2005 - 20:56 #8
Hov du! du har ikke lagt svar, men så kunne du måske lige fortælle mig hvordan jeg går ind og åbner en mappe der siger jeg ikke kan åbne. Har jo installeret xp på et andet drev nu, og vil ind og lægge mine outlook mails m.m. ind i det nye outlook, men den mappe du ved, som indeholder alle de data har jeg ikke tilgang til. Hvorfor nu det?
Avatar billede trold1 Nybegynder
26. januar 2005 - 21:03 #9
Sorry her er svaret.

Dit andet spørgsmål ved jeg ikke så meget om. Det kunne måske være noget med ejerskab som skal overtages.

Prøv at oprette et nyt spørgsmål.
Avatar billede niklasnina Nybegynder
27. januar 2005 - 07:57 #10
er det muligt at anskaffe Norton Ghost på dansk.