Avatar billede pote Nybegynder
25. januar 2005 - 23:37 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

C5 3.0 Fakturaliniekomprimering

Er der nogen der kender en feauture hvormed der kan komprimeres ens ordrelinier på en faktura(samme varenr, pris, dato osv)-og kan specifikationsrundlaget(de oprindelige ordrelinier) bibeholdes i OrdLineArkiv.
Avatar billede jolly91 Nybegynder
26. januar 2005 - 12:31 #1
Jeg vil anbefale at du laver det på fakturalayoutet. Således rapporten sammenlægger de enkelte varelinier og grundlage bibeholdes. Men hvorfor har du flere linier med samme varenummer på en enkelte ordre ?
Avatar billede pote Nybegynder
26. januar 2005 - 18:11 #2
Til jolly91:
Jeg har kigget en del på fakturalayout/-rep, men jeg synes ikke jeg lige kan finde den rigtige trigger/metode til at lave komprimeringen så det ikke får indflydelse på OrdLinieArkiv records. Har du et forslag ??
Avatar billede mariaf Juniormester
26. januar 2005 - 20:59 #3
Faktureringslinierne ligger jo i OrdLinieArkiv, og udskrives på en eller flere faktura. Hvis du vil have ændret udskriften af faktura, så skal du smide linierne i et andet kartotek og komprimerere dem undervejs (noget med nogle array og varibler). Det bliver nemt noget roderi, og tungen skal holdes lige i munden.
Hvorfor laver du ikke linierne rigtigt fra starten? Det er da tåbeligt at lave ens linier i ordreliniearkiv fra starten af?
Avatar billede pote Nybegynder
27. januar 2005 - 00:35 #4
Teknisk set vil det være enklere at opdrage  brugerne, men udfordringen er at løse et eksakt problem som brugerne har -så derfor.
Avatar billede mariaf Juniormester
29. januar 2005 - 21:26 #5
Hvis det teknisk set er bedre at opdrage brugerne, så opdrag dem. De fleste bruger kan faktisk godt forstå at to liner fylder dobbelt så meget som en, og at to liner derfor koster mere end en.
Ligger det i "opsamling"? Så kunne du jo tænke i et støttekartotek, som så lukkes og overføres til ordlinie, når de er færdige. Det er betydeligt nemmere og vil også spare plads.