Avatar billede teisnerama Nybegynder
25. januar 2005 - 21:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Billedfremviser i Frontpage hjemmeside

Jeg skal smide nogle feriebilleder ud på en hjemmeside, men har problemer med at finde en fornuftig måde at gøre det på. Siden er lavet i Frontpage, så jeg skal finde et program eller en fremgangsmåde der gør det simpelt at lave en fremviser af billederne.
Der er ca 444 billeder, så det tager en krig at lægge dem ud individuelt. Jeg hader krig!
Har i svar - så har jeg point.
En billedfremviser!
Avatar billede beorndesign Nybegynder
25. januar 2005 - 21:41 #1
I photoshop (i hvertfald de 2 sidste versioner) er der en funktion, hvor du automatisk kan oprette et komplet web-billedegalleri med html og thumbnails m.v. Se under 'File > Automate > Web Photo Gallery...'

Et andet alternativ er en dynamisk side (f.eks. asp eller php), som automatisk laver thumbnails. Men det kræver programmering.
Avatar billede uranus Nybegynder
27. januar 2005 - 08:06 #2
Prøv eventuelt Porta Album Generator !!! Det er nemt, hurtigt og gratis. Du kan finde Porta her - http://www.stegmann.dk/mikkel/porta/
Avatar billede teisnerama Nybegynder
28. januar 2005 - 19:33 #3
Uranus
Super kommentar. Send lige et svar så smider jeg 60 point i din retning!
- Teisnerama
Avatar billede uranus Nybegynder
29. januar 2005 - 09:13 #4
Jamen så gør jeg det !!! Jeg bruger selv Porta og det fungere godt. Når man først har lært at bruge det (og det læres hurtigt), så tager det ikke mage minutter at lave et webgalleri. Held og lykke med det.

/ Uranus