Avatar billede rossoneris Nybegynder
25. januar 2005 - 13:29 Der er 1 løsning

SQPLUS sprog

Selvom jeg benytter engelsk windows 2000, så er al teksten i SQLPLUS dansk, når jeg arbejder omkring Oracle

Hvordan kan jeg ændre dette til engelsk, sådan man rent faktisk bruge søgning på internet mere effektiv, da engelsk trodssalt er mest bruge sprog :)
Avatar billede pnielsen Nybegynder
25. januar 2005 - 16:10 #1
Gå ind i registry og ændre NLS_LANG til AMERICAN_AMERICA.UTF8 eller hvad dit tegnsæt nu er. AMERICAN fortæller at du vil have fejlbeskeder på engelsk/amerikansk. AMERICA fortæller at den skal sortere efter AMERIKANSK standard. Derfor kan du også sætte den til AMERICAN_DENMARK.UTF8

Kunne forstille mig du finder din NLS_LANG under
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ORACLE\HOME0

Ellers så kig under de andre homes - HOMEx hvor x er et tal.