Avatar billede ppdk Nybegynder
23. januar 2005 - 22:53 Der er 6 kommentarer

Udbyder af SMS-gateway m.m.

Nogen der har erfaringer med udbydere af SMS-gateways, samt hvad mulighederne er osv.?
Det jeg søger er en SMS-gateway der kan arbejde aktivt sammen med vores website på vores webhotel, til brug for overtakstering af SMS'er.
Avatar billede egede Nybegynder
23. januar 2005 - 23:02 #1
Var på et tidspunkt i gang med at starte et projekt på SMS A/S' server. Dette projekt blev ikke til noget, men det virkede umiddelbart let at bruge (bedømt på dokumentationen) og ret driftsikkert og professionelt. Dog skal det siges at det heller ikke virkede helt billigt, og nok mest var egnede til større virksomheder. I hvilken størrelsesorden snakker vi?
Avatar billede ppdk Nybegynder
23. januar 2005 - 23:07 #2
Det skal ikke være verdens største udgift i start og drift, da det bare vil være en tillægsydelse til vores "produkter". Primært handler det om, at man skal kunne forudbetale en ting, og derefter printe en kvittering ud, istedet for kunne opsøge et af vores salgssteder.

Vi snakker om typisk 200 indgående, overtaksterede sms'er pr. måned, måske mere, måske mindre. Da vi snakker små beløb, må driftsomkostningerne så heller ikke være sindsygt store.

Desuden har jeg også hørt en lille fugl synge om, at man ikke må overtakstere en SMS med mere end 30,-?
Avatar billede wario Nybegynder
23. januar 2005 - 23:31 #3
Så vidt jeg ved, så behøver etableringen ikke være særlig dyr, eller måske "gratis" - dette kræver dog bare at du giver en større andel til selskabet pr. overtaksering!.

Prøv at snak med Tele Group Europe A/S www.tge.dk

Derudover er jeg ret sikker på, at jeg for nylig hørte at reglen med de 30 kr. er eller står til at blive ændret i nærmeste fremtid. Desværre kan jeg ikke huske hvor jeg har hørt det - men mener at det minimum er/bliver 2 til 3 gange højere.
Avatar billede moskjaer Nybegynder
24. januar 2005 - 08:28 #4
Prøv eventuelt at kigge på http://www.acomma.com/dcmpage/dk/produkter/sms_tjenester/ - der er ingen opstartsomkostninger på nær pakker med SMS-beskeder.

wario: Omkring nyheden om forhøjelse af den øvre grænse på de 30 kr., så kan du læse mere om det på http://www.moskjaer.dk/aktuelt/seneste-nyheder/27
Avatar billede ppdk Nybegynder
24. januar 2005 - 19:47 #5
Nogen der ved hvornår det loft bliver hævet?
Avatar billede moskjaer Nybegynder
25. januar 2005 - 08:49 #6
Ifølge http://www.teleindustrien.dk/t2w_604.asp gælder aftalen fra d. 17. december 2004