Avatar billede per-leth Nybegynder
21. marts 2001 - 09:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

harddisk fejl ved mere end 32GB i win 98

Jeg har en 45GB IBM HD der nemt lader sig formaterer under win 98, men når jeg fylder mere end 32 GB på den bliver rod biblioteket ødelagt, så alt mistes. Kender nogen en løsning.
Avatar billede cvsac Nybegynder
21. marts 2001 - 09:30 #1
opdater din BIOS på dit bundkort det hjælper på problemet :)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. marts 2001 - 09:31 #2
prøv at køre en komplet scandisk med overfladescanning!
Avatar billede makse Nybegynder
21. marts 2001 - 09:31 #3
Har du den siddende på en Ultra 66/100 controller?
Avatar billede ucfxylen Nybegynder
21. marts 2001 - 09:31 #4
Hvad hedder dit motherboard?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. marts 2001 - 09:32 #5
cvsac>>hvis han kan formatere de 45 gb, må bios\'en vel detekte den rigtigt, right? det er kun når han fylder mere end 32 gb på, at det går galt!
Avatar billede ucfxylen Nybegynder
21. marts 2001 - 09:33 #6
ehmkay....
Avatar billede ucfxylen Nybegynder
21. marts 2001 - 09:33 #7
Kan win98 vise, at alle 45 Gb er ledige lige efter at du har formateret?
Avatar billede cvsac Nybegynder
21. marts 2001 - 09:39 #8
Kimrosgaard >> det BURDE den men jeg har set det problem EN gang før og der opdaterede vi BIosen også virkede det perfekt
Avatar billede per-leth Nybegynder
21. marts 2001 - 09:59 #9
Det går hurtigt her.
Jeg har et næsten helt nyt soltek mb, jeg kan ikke huske hvad det hedder. Men der er Ultra 100 på, det kører ultra66, da min anden disk kun kan det. Jeg vil tro at bios er ok, når jeg kan formaterer den og windows siger at der er 45 GB fri, når den er ny formateret.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. marts 2001 - 10:03 #10
prøv at flytte den en harddisk over på den anden controller så de ikke sidder på samme kabel!
Avatar billede makse Nybegynder
21. marts 2001 - 10:09 #11
Hvis du har formateret harddisken på Ultra100 controlleren, og bagefter flyttet den tilbage til den alm. controller, så er det der problemet ligger.
Avatar billede p_b Nybegynder
27. marts 2001 - 20:19 #12
Hvordan sidder dine jumpere på disken . .
min stod før til 32Gb på et tilsvarende drev men windows skrev at der var 45Gb . . prøvede jeg at smide mere på end 32Gb gik det i knold . .
vælg evt. cable select . .
Avatar billede mrrius Nybegynder
28. marts 2001 - 13:37 #13
hvis du kan se alle 45 gb i bios , så er det nok godtnok, men alligevel prøv at opgradere bios til den nyeste.
Alle jumpere skal side rigtigt på begge hd. hvis du smider den ene over på sekundær kontroller , der har du nok en cd-drev. cd-drev vil bræmse den hardisk dom sidder på den kabel rigtig meget.så hvis den anden hd bare er på et par få gb , så vil jeg ikke bruge den sammen med 45 gb.