Avatar billede minipod Nybegynder
23. januar 2005 - 20:59 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Media player kan ikke afspille fra nettet

Min Windows Media Player 10 på den nye bærbare kan ikke afspille netfilm eller netradio. Den siger: "...kan ikke afspille denne fil. Opret forbindelse til Internettet..." Jeg har ikke dette problem på min stationære pc. Jeg troede måske det var et firewall problem, men  WMP virker heller ikke, når jeg slår Firewallen fra.
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2005 - 21:33 #1
Giver den en fejlkode?

Har du andre problemer med at komme på nettet?
Avatar billede minipod Nybegynder
23. januar 2005 - 21:37 #2
Den giver ikke en fejlkode. Har også problemer med at opdatere min pc-cillin antivirus, som siger den ikke kan komme på internettet. Ellers fungerer alt med nettet fint.
Avatar billede returnee Nybegynder
23. januar 2005 - 21:44 #3
Har du både deaktiveret windåse firewall'en og en evt. alternativ firewall?
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2005 - 21:51 #4
Har du måske fået snavs på maskinen? Prøv at køre Adaware og Spybot fra Spywarefri og prøv også en online scanning af din computer. Alt det kan du gøre fra linket herunder.

http://www.spywarefri.dk/index.htm
Avatar billede minipod Nybegynder
23. januar 2005 - 21:51 #5
Ja, jeg har prøvet at deaktivere Windows XP SP2's indbyggede firewall og den som pc-cillin har. Jeg har desuden afinstalleret Nortons Internet Security 2005 som fulgte med pc'en, men har en mistanke om at den måske stadig har nogle skjulte rester liggende tilbage selv om alt er afinstalleret fra kontrolpanelets Tilføj og fjern programmer. Kan man gå ind i regedit og se om der er nogle rester tilbage?
Avatar billede minipod Nybegynder
23. januar 2005 - 21:53 #6
Hmm. Så burde pc-cillin have fundet spywaren med sin spywarekontrol, da jeg kørte den, burde den ikke?
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2005 - 22:04 #7
Ikke nødvendigvis, især ikke, når du ikke kan komme på nettet med den og opdatere.

Prøv: Start > Kør > I vinduet "Åbn" skriver du:  services.msc  > OK > I vinduet, som dukker op, ruller du ned og ser, om der står noget om Tjenester (Services) fra Symantec, som stadig er aktiverede.
Avatar billede returnee Nybegynder
23. januar 2005 - 22:05 #8
Nu har jeg ikke meget til overs for pc-cillin, så jeg ville nok køre ad-aware som milter foreslår. Selvom det nok ikke løser problemet. Jeg tror ikke der er rester tilbage fra norton, så det er ikke nødvendigt.
Prøv at geninstallere WMP.
Avatar billede minipod Nybegynder
23. januar 2005 - 22:11 #9
>Milter: Der er intet fra Norton eller Symantec tilbage...
Avatar billede minipod Nybegynder
23. januar 2005 - 22:12 #10
>Returnee: Har prøvet at geninstallere WMP. Jeg kan heller ikke få adgang til opdateringer til WMP, den siger, at der er opstået en uventet fejl.
Avatar billede returnee Nybegynder
23. januar 2005 - 22:24 #11
Det er fordi ingen elementer i WMP har adgang til internettet.
AARRGGHH, det irriterer mig, for jeg havde faktisk engang samme problem, men fik det løst. Og nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvad fejlen var. Prøv lige at se opsætningen igennem i din, funktioner>indstillinger.
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2005 - 22:25 #12
Prøv at åbne IE > Funktioner > Internetindstillinger > Beskyttelse af personlige oplysninger > Prøv at sænke niveauet for accept af cookies.
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2005 - 22:29 #13
"Beskyttelse af personlige oplysninger " kan du også finde i WMP > Funktioner > Indstillinger. Nu har jeg godt nok kun WMP 9, men mon ikke det er nogenlunde det samme.
Avatar billede minipod Nybegynder
23. januar 2005 - 22:32 #14
Har ændret cookies til at acceptere alle, men lige meget hjælper det...

returnee: kan du ikke huske hvad du gjorde den gang?
Avatar billede returnee Nybegynder
23. januar 2005 - 22:37 #15
nope, den er helt blank.
(tror ikke jeg skulle have røget den pibe og spist de småkager på Roskilde dengang i '95)
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2005 - 22:45 #16
På min WMP 9 har jeg under "Beskyttelse af personlige oplysninger" et punkt, der hedder "Send entydig afspiller-ID...". Jeg mener, jeg fjernede checkmærket her for at undgå problemer med nettet.
Avatar billede minipod Nybegynder
23. januar 2005 - 22:48 #17
Det hjal ikke at fjere tjekmaerket...
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2005 - 23:20 #18
Mit sidste forslag er at gå ind i "Netværk" i WMP's indstillinger og prøve at få den til at konfigurere sig selv til HTTP.
Avatar billede minipod Nybegynder
24. januar 2005 - 09:47 #19
Næh, det hjalp heller ikke. Det var da underligt.
Avatar billede milter Ekspert
24. januar 2005 - 10:41 #20
Og den står vel ikke til at arbejde off-line i Filer?
Avatar billede minipod Nybegynder
24. januar 2005 - 16:26 #21
Nej, den er ikke markeret off-line under menuen Filer. Mystisk...
Avatar billede milter Ekspert
25. januar 2005 - 15:48 #22
Du skrev, du havde problemer med Windows Update. Måske hænger de to fejl sammen. Prøv at kigge på linket herunder og se, om der er noget, der kan bruges.

http://www.updatexp.com/main-index.html
Avatar billede minipod Nybegynder
25. januar 2005 - 18:01 #23
Milter: Det ser ikke ud til at nogle af artiklerne, der kan hjælpe mig. Jeg har prøvet at fjerne service pack 2, men det hjalp heller ikke. Jeg har også afinstalleret WMP 10 og installeret den igen, men det hjalp heller ikke...
Avatar billede milter Ekspert
25. januar 2005 - 20:49 #24
Hvad sker der, når du gør det her:  Start > Hjælp og support > Hold din computer opdateret med Windows Update?
Avatar billede minipod Nybegynder
25. januar 2005 - 21:33 #25
Så dukker en boks op med teksten: Der kræves Internetforbindelse. Jeg prøver at klikke på Opret forbindelse, men det kan ikke lade sig gøre at forbinde, selv om jeg sagtens kan browse, ftp'e med videre. Det sjove er at maskinen automatisk selv henter opdatereringer, som den skal. Jeg fatter ikke en bjælde...
Avatar billede milter Ekspert
25. januar 2005 - 22:04 #26
Det lyder meget mystisk!!

Når du installerer WMP, (jeg har nu selv hentet og installeret 10'eren) skal den på et tidspunkt konfigureres til netforbindelsen. Gjorde din det, og hvordan gik det?
Avatar billede minipod Nybegynder
25. januar 2005 - 22:10 #27
Næh, nu du siger det, så spurgte den ikke efter om hastighed med videre.
Avatar billede milter Ekspert
25. januar 2005 - 22:18 #28
Kan du fjerne den og så måske prøve forfra?
Avatar billede minipod Nybegynder
25. januar 2005 - 22:25 #29
Jeg kan ikke finde ud af at fjerne wmp fuldstændig kun nedgradere den fra ti til ni
Avatar billede milter Ekspert
25. januar 2005 - 23:13 #30
Et vildt gæt: Når du har åbnet WMP, klik så på: Guide > Radio og se, hvad der sker.
Avatar billede minipod Nybegynder
26. januar 2005 - 09:07 #31
Milter! Du er fantastisk. Det var det der skulle til. Da jeg gik ind i guide, spurgte WMP om den skulle gå online og så klikkede jeg bekræftende og så var den der. Hvorfor man skulle tage den omvej ved jeg ikke. Men det var sådan det skulle gøres! Giv mig et svar, så får du point!
Avatar billede milter Ekspert
26. januar 2005 - 15:43 #32
Dejligt at kunne høre lidt musik igen :)
Avatar billede minipod Nybegynder
26. januar 2005 - 15:46 #33
Nemlig og se udsendelser på dr.dk