Avatar billede us_clom Nybegynder
22. januar 2005 - 21:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Deling af internet!

Jeg har et modem med 2mbit internet, som går til en router, som så deler nettet ud! Desværre er der kun 4 porte i routeren og jeg sidder til LAN, hvor vi er 6. Hvilken måde får jeg det videre til en anden router. Jeg har routeren med internettet 4(porte) plus en router, der er fuldstændig magen til og en switch med 4 porte. SKal jeg bruge routeren eller switchen? Og hvad skal jeg gøre?
Avatar billede sdn Nybegynder
22. januar 2005 - 21:54 #1
Du kobler Switchen på en af Routerens 4 LAN porte med et RJ45 kabel.
Avatar billede sdn Nybegynder
22. januar 2005 - 21:55 #2
PÅ den måde får du 6 LAN porte :)
Avatar billede us_clom Nybegynder
22. januar 2005 - 21:56 #3
Hmm... Det er bare et almindelig twisted pair ik? - Det er ikk crossover?
Avatar billede sdn Nybegynder
22. januar 2005 - 22:01 #4
bare almindelig twistet kabel..
Avatar billede us_clom Nybegynder
22. januar 2005 - 22:05 #5
Det har vi prøvet. De, som er i routeren kan godt komme på nettet, men dem i switchen kan ikke komme på nettet og heller ikke finde nogen på netværket!
Avatar billede sdn Nybegynder
22. januar 2005 - 22:17 #6
Er der LINK forbindelse i de porte hvor kablet mellem routeren og switchen sidder?
Avatar billede gammelhat Nybegynder
22. januar 2005 - 22:23 #7
Hvis I ikke har en uplink port, skal der benyttes et krydset kabel. Ikke alle switche kan indstille sig efter kabeltype.
Avatar billede sdn Nybegynder
22. januar 2005 - 22:30 #8
Det har gammelhat da helt ret i. De fleste nye switche understøtter dog begge kabel typer.