Avatar billede typer Nybegynder
22. januar 2005 - 19:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at finde harddisk

Hej..

Jeg har prøvet, at smide min startdisk i og så skrive fdisk, men jeg får svaret, at den ikke kan finde min harddisk. Hvad kan problemet være? Er harddisk i stykker?

Bruger windows 98 opgraderet til ME.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
22. januar 2005 - 20:07 #1
1) Ka' din BIOS se HD'en ?
Avatar billede typer Nybegynder
22. januar 2005 - 20:09 #2
hvordan ser jeg det?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
22. januar 2005 - 20:17 #3
Brug [F1] eller [2] (nogle PC'er [F10]) i PC opstarten om du kommer ind i BIOS.
GENTAGER: FØR NOGET SOM HELST LÆSES PÅ EVT. HARDDISK/FLOPPY...

Læs der inde...
Avatar billede typer Nybegynder
22. januar 2005 - 21:07 #4
Prøver lige i morgen, da computeren står på min søster værelse og hun sover:P
Avatar billede typer Nybegynder
28. januar 2005 - 14:19 #5
Jeg har kigget i bios nu. Og så vidt jeg kunne se kunne den ikke finde nogle hardiske. Der var i hvert fald ingen primary master ting eller secondary.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. januar 2005 - 19:44 #6
Så er det jo "ligemeget" med softwaren hvis BIOS ikke ka' se den.

Du skal have helt styr på det der med de små jumpers på HD'en:

Vejlendende billed -> http://www.praestkjaer.dk/dk/emner/harddiske/ata-jump.htm

Hvis HD'en er den eneste i PC'en skal jumper stå i [M]ASTER position.

Check det...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. februar 2005 - 22:04 #7
Har din søster sovet ud nu - tihi ???
Avatar billede typer Nybegynder
16. februar 2005 - 18:00 #8
hehe ups, glemte at skrive ;)
Men vi var ude ved en person, der åbenbart havde noget forstand på det, og han mente at der var noget galt med mit graffikkort og bundkort, men han kunne ikke fortælle hvad. Så har fået nogle proffesionelle til at kigge på den nu ;)

Men tak for hjælpen
Avatar billede majsmarken Nybegynder
01. april 2005 - 11:03 #9
Så bør du lukke dette spm. ikk' ?