Avatar billede chrkrog Novice
22. januar 2005 - 16:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Min skærm opfører sig underligt !

Goddag!
Mine forældre har købt en ny computer med en 17" fladskærm (LCD). Den kan tage en opløsning på 2048x1536 og en 1280x1024 @ 180 hertz. Den kører sådan set perfekt på 1280x1024 men når jeg prøver at sætte den højere op, så sker der noget underligt. Det er stadig skarp og god kvalitet, men den kan ikke vise hele skærm billedet på skærmen!! Så når jeg fx tager den op på 2048x1536 så skal jeg sidde med musen og hive den ud i siden af skærmen, og så rykker skærmbilledet sig så jeg kan se resten af den side som jeg satte musen i. meget irreterende. Jeg ville bare høre hvad dette skyldes, og om det evt. kan fixes på nogen måde, og om hvorfor den gør det?
Jeg ved godt jeg ikke behøver at køre en så høj opløsning, men det er da stadig irreterende at den ikke vil gøre det ordentligt når nu jeg skal blære mig lidt overfor kammeraterne (Eller spille Half-Life 2 eller et andet spil i en så høj opløsning) ;)

Al hjælp modtages glædeligt!

Med venlig hilsen Christian
Avatar billede kongen1280 Nybegynder
22. januar 2005 - 17:00 #1
Fladskærme har det bedst med den deafaulte opløsning de er lavet til
Avatar billede chrkrog Novice
22. januar 2005 - 17:04 #2
Er der ikke nogen der vil uddybe det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. januar 2005 - 17:52 #3
Er der ikke en skærmmenu hvor du kan tilpasse billedets placering på skærmen?
Har du konsulteret med manualen?
Avatar billede screem_brille Novice
22. januar 2005 - 22:32 #4
Fladskærme er lavet til en bestemt opløsning, (deres native opløsning) dette skyldes den måde de fysisk er opbygget og virker på, det er derfor du for denne rulle "rundt" effekt.

En dybere mere teknisk forklaring kan godt gives, men kort fortalt virker "kun" i den opløsning den er lavet til.
Avatar billede chrkrog Novice
22. januar 2005 - 22:41 #5
Det var dog åndsvagt! Nåh tak for svaret! Du får bare de point!
Avatar billede screem_brille Novice
22. januar 2005 - 22:44 #6
nej det er nu ikke åndsvagt, det er hvad man kan forvente af den måde den er opbygget *S* og tak for point ;)