Avatar billede jakoblacour Nybegynder
22. januar 2005 - 15:37 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Vurdering af skuespiller site

Jeg er skuespiller aspirant og vil gerne præsentere mig selv på en indbydende måde.

Dette er min første hjemmeside, lavet i FLASH. Det kunne være rart at få lidt feedback på den.

http://www.Jakoblacour.dk

Er den overskuelig?
Er den indbydende at kigge på?
Er den funktionel?

På forhånd tak, det er virkelig pænt at jer som har lyst til at give ris/ ros.

Med venlig hilsen
Jakob
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
22. januar 2005 - 15:49 #1
(1) Synes du skal fjerne din opstartsside, når den ikke har noget formål.

(2) At skulle loade 1,25 mb kan være en hård omgang, hvis man ikke sidder med en bredbåndsforbindelse - kunne du ikke komprimere det lidt..

(3) Er der nogen specielt grund til at siden er lavet i Flash? Så vidt jeg lige kan vurdere, kunne du sagtens lave det med almindelig html, og det ville gøre siden noget lettere.

(4) Det er ikke nemt at se hvis der er noget tekst der også fungere som link
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. januar 2005 - 15:50 #2
for det første, hvorfor er der en enter side? hvorfor ikke starte siden uden?

derudover forstår jeg ikke sammenhængen i at bruge flash i dette tilfælde, du bruger ikke flash til at lave nogle funktioner der ikke er muligt i ren html.

Siden er som så bygget meget overskuelt op men synes farverne er mørke og en anelse dystre, spiller du altid skurken ? ;)
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. januar 2005 - 15:50 #3
jakobclausen - samme tankegang ;)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
22. januar 2005 - 15:51 #4
triple-x >> Ja, der må være noget om det vi siger :-)
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
22. januar 2005 - 16:09 #5
1. Hvorfor en "Enter knap"?
2. Hvorfor Flash?
3. Menuknapperne er ikke animeret ens, "FORSIDE" er slet ikke animeret.
4. Brødteksten på forsiden er justeret skidt i højden.
5. Brødteksten virker generelt gnidret.
6. "Copyright" - jeg har altid syntes at det var plat på små private sider, men det er en smagsag.
7. Jeg synes din side har en kedelig farvesammensætning, - farverne passer fint nok i forhold til hinanden, - men de signalerer ikke: her er jeg og jeg kan, som skuespiller,  byde på en masse. Der mangler en "skæv" farve til at fortælle at du evner andet end at spille tante møge lignende roller.

http://www.aaronsw.com/2002/colormatch

- hygge fra SKARVEN
Avatar billede jakoblacour Nybegynder
22. januar 2005 - 16:30 #6
Mange tak til jer der allerede har svaret, jeg kan se hvad I mener og forstår til fulde jeres kommentarer efter at have fået mine øjne åbnet.

Jeg kan ikke overskue hvordan man skulle kunne lave det samme i html, men vil undersøge sagen.

Jeg skriver mere senere.
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. januar 2005 - 16:39 #7
hvis du ikke helt har styr på html.dk så vil jeg bruge tiden her www.html.dk og følge nogle af de guider der er på siden
Avatar billede got-it Nybegynder
22. januar 2005 - 17:47 #8
Jeg syntes siden er meget venlig overfor ens øjne. (:  -  altså ingen stærke farver, godt! ;)

dog virker det mest som om du sælger et produkt, og ikke dig selv (skal ikke misforstås!)
  -  Altså syntes godt du kunne have et konstant billede af dig (evt. falmet udgave, som  ville passe til resten af designet?)  ..  ellers skifte baggrunden ud med billeder af dig selv.

Syntes det er lidt svært at få et indtryk af hvem du er som person.

  -  Håber det kan bruges.
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2005 - 11:02 #9
Jeg syntes den er lidt for kedelig.. du har valgt meget anderledes farve..  prøve med en anden baggrunds farve.. husk på at flere og flere popup stopper lukker flash sider.. design er meget fed.. men meget kedelig farver.. 8 - ud af 13
Avatar billede jakoblacour Nybegynder
25. januar 2005 - 15:28 #10
Hvor kan man læse om regler for point, accept af svar osv.?

Jeg er meget taknemlig for de kommentarer og svar der har været på denne tråd.
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. januar 2005 - 15:31 #11
jeg kan da hurtig lige forklare dig dem.

Når man skal afslutte et spørgsmål, så kan du bede de mennesker du mener skal have point om et svar. ( nogle har nok lagt et andre har ikke )

Så vil de navne fremkomme i en boks nede hvor du normalt laver et indlæg
Her markere du de forskellige navne ved at holde Ctrl tasten nede mens du trykker på dem. når du har markeret dem som skal have point vælger du accepter. og så har dem der er markeret fået de point du har sat på højkant, og de er ligeligt fordelt.
Avatar billede jakoblacour Nybegynder
25. januar 2005 - 22:43 #12
Jer der gerne vil have point, må gerne give svar, så jeg kan afslutte spørgsmålet.

Tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Jakob la Cour
Avatar billede jakoblacour Nybegynder
25. januar 2005 - 22:44 #13
Tak Triple-X
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
25. januar 2005 - 22:54 #14
Jeg springer over points :-)
Avatar billede jakoblacour Nybegynder
26. januar 2005 - 00:02 #15
Okay Skarven :0)