Avatar billede pcms Nybegynder
20. marts 2001 - 23:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Program til at optage \"midi\"

Er der nogen der kender et godt program til at optage midi filer ud fra mp3 og wav filer.
Det skal bruges til at hæfte på Html e-mails, og til dette er mp3/wav alt for store.

Mvh
Kristian
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
20. marts 2001 - 23:22 #1
Det kan man ikke... en midefil er jo ikke musik i sig selv, men bare en slags \"besked\" til lydkort om hvad for nogle toner den skal spille!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
20. marts 2001 - 23:22 #2
midefil *loool*

Midifil :-)
Avatar billede vildrede Nybegynder
20. marts 2001 - 23:46 #3
Alternativet kunne være, at gemme MP3 filen i en meget lav bitrate, fx. 32 kbps eller 48 kpbs.
Elendig kvalitet, men man får så også sang med (hvis musikken ellers indeholder dette) og sang er ellers en umulighed i MIDI filer.
Der findes programmer til at konvertere WAV til MIDI (fx AUD2MID) men det er en ELENDIG løsning, da resultatet ikke er til at høre på...!
Avatar billede pcms Nybegynder
04. april 2001 - 19:04 #4
Disse svar er ikke brugbare.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
04. april 2001 - 19:09 #5
pcms:> Er de ikke brugbare, fordi det ikke kan lade sig gøre?!?

Du fik da svar på dit spørgsmål... :-)