Avatar billede tkirk Nybegynder
20. marts 2001 - 22:28 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

Mine netkort virker nogle gange, og nogle gange ikke...?! :o(

Jeg har to netværkskort siddende i maskinen, som før har virket fint fint, men nu begynder at spasse af når det nu passer dem.

Det foregår når jeg har haft slukket maskinen, og så smider strøm til igen. Ingen af netkortene sender information ud (heller ikke til mit kabelmodem :(  ), men findes fint af både BIOS\'en, og Windows.

Andre gange kan jeg starte, og så virker de fint. Hvad pokker er problemet??
Avatar billede krusell Nybegynder
20. marts 2001 - 22:37 #1
De kan være defekte.
Så kan de stadig godt nogle gange virke, mens de andre gang ikke gør det.
Ellers, så tag dem ud, fjern driverne og flyt dem over i en anden pci-slot og installer de nyeste drivere.
Prøv evt. med nogle andre og se om det hjælper.
Avatar billede tkirk Nybegynder
20. marts 2001 - 22:40 #2
Har skiftet PCI slots som en sindsyg, drivere er da ligemeget, da det er i opstart af maskinen, og intet har med Windows at gøre.

Kan det måske være mit kabelmodem som skodder? Til LAN i fredags var der ikke noget.

Det er primært det jeg kigger på, når jeg vil se om de \"virker\" eller ikke \"virker\". Det er et SurfBOARD Cable Modem. Mine netkort er et Intel 21041 Based PCI 10Mbit og det andet et ND010 10/100Mbit. Det begyndte i mandags.
Avatar billede tkirk Nybegynder
20. marts 2001 - 22:41 #3
Kabel Modemmet har 2 lamper ved udgangen af RJ45 kablet, disse lyser ikke når der ingen aktivitet er (det jeg bedømte efter).
Avatar billede lassebm Nybegynder
21. marts 2001 - 13:39 #4
Hvis de ikke er installeret korrekt kan det godt ske at der slet ingen reaktion er på kortet. Selvom det er i windows det fucked op! =)

Så prøve med de nyeste drivere! =)
Avatar billede tkirk Nybegynder
21. marts 2001 - 13:58 #5
Det er }*>>>INDEN WINDOWS!<<<*{!!! (så er det forhåbentlig sat fast? :)  )

Mit kabel modem modtager intet signal, de blinker ikke som de plejer, men findes stadig. Windows har INTET med dette at gøre...
Avatar billede jugger Nybegynder
22. marts 2001 - 16:58 #6
Hej tkirk,

Det kan være kortenes HW default mht. Full Duplex / Half Duplex er sat forkert. Det giver ihvertfald nogenlunde de symptomer du beskriver..

Prøv næste gang du kommer ind i Windows at sætte kortene \"hårdt\" til Half Duplex da det sandsynligvis er en eller anden form for HUB du bruger ?!?

Half / Full duplex bliver også negotiated når der kommer strøm i kassen.... samt evt. senere hvis du har bedt din driver i ex. win om at gøre det samme.

Mvh.
Jugger
Avatar billede iq_10 Nybegynder
23. marts 2001 - 23:19 #7
Opstår problemet både når du bare genstarter windows, og når du \"koldstarter\" selve computeren?
Avatar billede tkirk Nybegynder
30. marts 2001 - 22:09 #8
Kun når jeg \"koldstarter\".
Avatar billede iq_10 Nybegynder
31. marts 2001 - 01:02 #9
Jeg ville fjerne alt hvad der hedder netværk, afinstallere netkortene og slukke for pc-en. Start den op uden at installere noget, og sluk igen. Start igenigen og installer hele baduljen, så skal det hele nok komme til at fungere.

PS: Windows er faktisk skyld i missæren, så vidt jeg kan se :-)
(Lortewindows)
Avatar billede tkirk Nybegynder
07. april 2001 - 18:51 #10
Jeg fik det sq til at funke tror jeg! Rev strømen til stikket ud, og smed det i dåsen igen, og nu har der intet været i vejen i en uge.

Mærkeligt...