Avatar billede greensworld Nybegynder
21. januar 2005 - 17:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Aktivering af XP efter ca. 2 år, fryser maskinen

Hej,

Jeg har en bærbar som pludselig vil aktiveres af vindows efter ca. 2 år i fuld drift. Det er en OEM (købt med pc'en i en TDC butik).

Når man logger på beder den om at bliver aktiveret hos Microsoft, men når man klikker ja til at aktivere den fryser pc'en.

Er der nogen der har nogle gode ideer? Evt. Tlf nummer til aktivering?
Avatar billede haverslev Novice
21. januar 2005 - 18:02 #1
Ring til Microsoft på 80701315 det er gratis så kan de hjælpe dig.
Avatar billede greensworld Nybegynder
21. januar 2005 - 18:07 #2
jeg prøver - men man skal indtaste et ID som skal komme på skærmen, og så langt kommer den slet ikke. Jeg håber at bliver omstillet til en "normal" person.
Avatar billede iphase Nybegynder
21. januar 2005 - 20:32 #3
Crack lortet, det er der ikek noget i vejen for når det er købt og betalt, find et aktivation removal tool på nettet. det kan du køre på i safe mode, det burde du gerne kunne komme ind i.
Avatar billede haverslev Novice
21. januar 2005 - 20:40 #4
iphase > " Crack lortet" - det er jo ikke ligefrem det vi skal hjælpe spørgene med ;)
Avatar billede greensworld Nybegynder
21. januar 2005 - 20:45 #5
Jeg kan jo ikke engang komme ind i windows da den fryser, jeg må jo gå den tunge vej og lave en complet reinstall og miste mine data :(
Avatar billede haverslev Novice
21. januar 2005 - 20:48 #6
nej du mister ikke noget, men hvad sagde MS ?

Repair af Windows XP:
Hvis du har din XP cd og din Cd-Key klar, kan du lave en repair. Du mister ikke noget ved det.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;
2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)
3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.
Dog skal der gøres opmærksom på at alle updates skal lægges ind igen. Desuden skal nye opdaterede drivere, som man selv har lagt ind, installeres igen.
Avatar billede greensworld Nybegynder
21. januar 2005 - 20:51 #7
Det ville også være fint hvis jeg havde en CD, men et OEM kommer ikke med en cd, men derimod med en re-install (går ud fra at det bare er et image, som genskaber pc'en til købt stand) CD, hvor der står at den ikke kan installeres uden data tab.

Men jeg har en anden computer hvor jeg har en cd til - jeg kan prøve at lave en repair som du siger, via den. Hvis det virker får du points.
Avatar billede haverslev Novice
21. januar 2005 - 20:55 #8
Hvis du f.eks har en fujitus-siemns pc, så er det en complet XP cd
Hvis du har en anden XP cd, kan du sagtens bruge den med din cd-key.
Alle XP cd er ens - alle XP SP1 cd er ens - Alle XP SP2 cd er ens, eneste forskel er den udleverede licens nøgle (cd-key) som jo er forskellig
Avatar billede greensworld Nybegynder
21. januar 2005 - 22:48 #9
haverslev - det hjalp med en re-install hvor man lader filerne være intakt, nu fik jeg backuppet. Men hvordan får du point?
Avatar billede haverslev Novice
21. januar 2005 - 22:53 #10
Godt du fik det fixet ;)

Points ? - ved at jeg laver et svar og du markere mit navn nederst i venstre side og klikker på accepter svar
Avatar billede haverslev Novice
21. januar 2005 - 23:04 #11
Du skal da have lidt med på vejen.

Når du nu har en XP cd, kan du jo lave en XP incl.SP2.
Forstået på den måde, at du først kopier XP cd`en ind på harddisken, derefter integrer du opdateringen SP2 i XP og en bootloader - Vupti du har en XP med det hele på.
Krav: En cd-brænder, lidt plads på harddisken og du kan læse en gudide ;o)

http://www.dailyrush.dk/features/guides/871/
Avatar billede greensworld Nybegynder
21. januar 2005 - 23:07 #12
Kanon - tusinde tak :)
Avatar billede haverslev Novice
21. januar 2005 - 23:07 #13
Sp2 hentes nemmest her, kør lidt på siden:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/