Avatar billede nielseriknielsen Nybegynder
20. marts 2001 - 21:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Backup af Outlook Express

Med jævne mellemrum reinstallerer jeg alt software på min maskine. Det lyder måske lidt voldsomt, men min søn har det med at installere alskens underlige ting. Det er ikke fordi det er nogen stor sag at reinstallere, men jeg ved ikke hvordan man  \'bakker\' outlook op. Her tænker jeg især på samtlige ind- og ud bakker og andre foldere i postsystemet. Ligeledes vil jeg også gerne vide hvor \'kontaktpersoner\' ligger henne så man kan bakke den op.
Findes der i øvrigt ikke noget backupsystem der kan tage et snapshot af hele systemet så man kan gendanne det fuldstændigt foreksempel med en eller to CD\'ere?
Al hjælp er meget velkommen.
mvh
nielseriknielsen
Avatar billede place Nybegynder
20. marts 2001 - 21:38 #1
Til at \"backe\" hele systemet op kan Norton Ghost bruges...
Avatar billede netsrac Praktikant
20. marts 2001 - 21:39 #2
Værktøjer -> indstillinger -> Vedligelsesholde -> Her kan du se hvor lagrings mappen til ind og ud bakke er.
Avatar billede place Nybegynder
20. marts 2001 - 21:40 #4
Du kan ved at vælge funktioner>indstillinger>Avanceret>Lagringsmappe se stien til mappen som outlook gemmer sine emails

adressebogen den kan du eksportere i menuen filer..

en god ide kan være lige at tjekke at man kan importere igen før man sletter det hele...
Avatar billede kapla Nybegynder
20. marts 2001 - 21:40 #5
Avatar billede preclean Nybegynder
20. marts 2001 - 21:41 #6
Outlook under  filer importer/eksporter kan du backupe mails og addressekatotek mm.
Avatar billede hiks Nybegynder
20. marts 2001 - 21:48 #7
Hej!!!

Nemmeste måde er denne her, men den koster et par dollars...

http://tucows.worldonline.dk/adnload/89_30084.html
(programmet er shareware)

- ellers finder du ud af hvor filerne til Outlook ligger ved at klikke på:

Funktioner -> Indstillinger -> Vedligeholdelse -> Lagringsmappe

Mvh Hiks

Avatar billede place Nybegynder
20. marts 2001 - 21:51 #8
Avanceret/Vedligeholdese

hva\' faen det er jo ikke altid til at huske når man ikke bruger outlook mere
Avatar billede nielseriknielsen Nybegynder
20. marts 2001 - 21:54 #9
Jeg tror at jeg har hvad jeg skal buge nu:
*.pst og *.wab. Hvis jeg gemmer dem og importerer dem når jeg har reinstalleret skulle det være Ok ik?
Avatar billede preclean Nybegynder
20. marts 2001 - 21:56 #10
præsist. :)
Avatar billede nielseriknielsen Nybegynder
20. marts 2001 - 21:56 #11
HVordan giver jeg point her. Jeg er dybt imponeret over de mange svar allerede...
Avatar billede netsrac Praktikant
20. marts 2001 - 21:56 #12
Jo det skulle jeg mene da :-)
Avatar billede kloge-aage Nybegynder
23. marts 2001 - 11:41 #13
Hej Niels Erik.
Nej, hvis jeg dig, så ville jeg løse problemet på en helt anden måde. Brug fx Partition Magic til at lave 2 styresystemer på jeres puter. Og brug Boot Magic som Bootmanager. Så behøver du aldrig mere at rydde op efter din søn...altså på puteren !! ;o) Samtidig får du også mere privatliv på \"dit eget\" styresystem.
Nå men hvis du syntes, at denne ide er helt hen i vejret, og gerne vil fortsætte som hidtil, så prøv fx Take Two Backup fra Adaptec. Jeg formoder du allerede har en CD-rom brænder med highspeed RW. Med denne kan du også restore en del af din backup i explorer.

Mvh. 1@esenet.dk
Avatar billede rene2u Nybegynder
26. marts 2001 - 16:25 #14
Lige et lille tillægsspørgsmål

http://www.eksperten.dk/spm/59761