Avatar billede wireless Nybegynder
20. januar 2005 - 21:54 Der er 5 kommentarer

Ingen IP adresse i trådløst netværk

Jeg har prøvet at poste spørgsmålet for et par dage siden, men har ikke rigtig hørt noget, så vil lige prøve igen.

Har sat et trådløst op med 3 PC'er, hvoraf de to uden problemer får en IP adresse fra min Linksys WRT54G router. Den ene er tilsluttet direkte til routeren, hvorimod den anden er koblet til trådløst.

Problemet er min 3. maskine, der ikke får en gyldig IP adresse fra routeren. Det meeeeeega stenede ved hele historien, er at jeg bruger det samme netkort til de to computere, der er koblet til via WiFi.

Jeg synes, jeg har prøvet, hvad mine edb-kundskaber kunne klare. Måske nogle har nogle løsningsforslag?

Mit mål er helt klart at undgå en formatering af harddisken! Jeg vil hellere købe et nyt netkort end formatere min HD.. Men hvis jeg kunne undgå at gøre nogen af delene, ville jeg blive lykkelig..
Avatar billede scaniav8 Nybegynder
20. januar 2005 - 22:33 #1
Er DHCP slået til på routeren?
Ellers kan du jo prøve at give computerne en ip, der ligner:
IP: 192.168.1.101
Undernetmask: 192.168.1.1
Gateway: 192.168.1.1
Foretrukken DNS-Server: 192.168.1.1
Alternativ DNS-Server:

Bagefter gå ind på http://192.168.1.1 og se efter om DHCP er slået til..!
Har engang haft samme problem..!
Avatar billede wireless Nybegynder
20. januar 2005 - 23:19 #2
... har jeg allerede prøvet... og ganske uden held... :(
Avatar billede toontech Nybegynder
21. januar 2005 - 00:34 #3
Er WEP slået til?
Er MAC filtrering slået til?
Avatar billede wireless Nybegynder
21. januar 2005 - 17:55 #4
WEP er slået til, men det er MAC filtrering ikke. Skal jeg slå det til? Og hvilken forskel skulle det gøre?
Avatar billede toontech Nybegynder
26. januar 2005 - 23:54 #5
Prøv at slå WEP fra, så der udleveres IP osv uden nogen form for sikkerhed.
Hvis du kan få en IP adresse, så slå WEP til og tjek at det er den rigtige kode du skriver.
Nu burde du kunne få en IP adresse igen.
MAC filtrering giver lige en ekstra form for sikkerhed, da det kun er bestemte netkort der kan kommunikere med din Linksys.

Har du forøvrigt prøvet med en alternativ firmware til din Linksys? det giver en hel del andre muligheder, blandt andet bedre rækkevidde osv.
http://www.kriminalitet.dk/lisys.html