Avatar billede deudis Nybegynder
20. januar 2005 - 18:45 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

problemer med zalman køler

Efter jeg har skiftet intels cpu køler ud med en zalman cnps7700 køler.er temperaturen steget til 65 grader idle.
Før lå den på ca 55 grader.
jeg var godt nok nødt til at fjerne kabinet blæseren i fronten,men det mener jeg ikke selv er problemet da temperaturen stiger hurtig.
jeg måler temperaturen med sandra.og har ikke ændret noget i biosen.
Avatar billede screem_brille Novice
20. januar 2005 - 18:56 #1
har du brugt kølepasta, og renset det gamle af først ? sidder den korrekt ?
Avatar billede cssfreak Nybegynder
20. januar 2005 - 18:58 #2
ja køle pasta er vigtigt at huske !!!

du kan evt bruge det gamle hvis du ikke har ødelagt det men jeg vil anbefale at du går ned og køber en ny sprøjte !
Avatar billede deudis Nybegynder
20. januar 2005 - 18:59 #3
ja det gamle er fjernet og der er kommet nyt på
Avatar billede screem_brille Novice
20. januar 2005 - 19:04 #4
så tror jeg ikke den er monteret 100% korrekt, ellers er det da en elendig køler vil jeg mene *S*
Avatar billede rasmuslp Nybegynder
20. januar 2005 - 19:05 #5
Men har du så kommet for meget på? Det skal jo kun være et papirstyndt lag. Prøv at afmontere den og begynd forfra. Der må være noget galt hvis den bliver så varm med den køler.
Avatar billede rasmuslp Nybegynder
20. januar 2005 - 19:06 #6
Jeg har den gamle 7000 model på en p4-c 2,4@3 og den bliver aldrig over 50grader under load på silent, så det er ikke køleren det kan være galt med, som nævnt må det være monteringen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. januar 2005 - 19:31 #7
Hvilken CPU sidder den på ?
Avatar billede deudis Nybegynder
20. januar 2005 - 20:22 #8
den sidder på intel p4 3000 prescott
jeg tror jeg har fundet problemet da kabinettet begyndte at være lun.
Tror det er den manglene blæser i kabinettet og der med den manglene luftgennemstrømning.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. januar 2005 - 20:45 #9
Så hiv siden af kabinettet, og lad den få lidt luft.

Er det en nymonteret CPU, eller har den virket i den nuværende opstilling ? ? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. januar 2005 - 20:51 #10
Så vidt jeg husker, så er der 2 alu skinner der skal gribe fat i nogle plastic kroge i bundkortet på sådan en 7000.

Jeg ville afmontere køler og CPU, og så prøve at montere det igen, hvor du er meget omhyggelig med kølepasta, men så sandelig også med at få de 2 alu skinner til at gribe rigtig ind i plastic krogene i bundkortet. Hvis de ikke gør det, så er der skævt træk på køleren, og den har ikke rigtig kontakt med CPU'en, med efterfølgende dårlig køling.
Avatar billede deudis Nybegynder
20. januar 2005 - 22:15 #11
så er den afmonteret og monteret igen og temp er faldet næsten 15 grader.og det er uden kabinet blæser. så hvem skal have point kom med nogle svar
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. januar 2005 - 22:25 #12
Takker, og tillykke !  :-)