Avatar billede mjj Nybegynder
20. januar 2005 - 16:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hæve eurocheck i DK?

Hej!

Jeg har modtaget en fransk check udstedt i euro. Mit spørgsmål er: Hvor/hvordan hæver jeg den så jeg får så mange danske kroner ud af den som muligt (for jeg går ud fra, at bankerne er gode til at finde på diverse gebyrer til sådan en situation...)?

Gør det f.eks. nogen forskel om man hæver checken og får pengene i Euro og f.eks. derefter veksler dem til DKKR (evt. et andet sted end i banken) - eller om man hæver checken i egen bank og får den sat direkte ind på sin konto - eller...

Nogen, der har erfaringer med at hæve eurochecks i Danmark?

På forhånd tak!

/mjj
Avatar billede bredker Nybegynder
20. januar 2005 - 17:36 #1
få den sat direkte ind på din konto
så kommer du nok ikke til at betale gebyr
Avatar billede mjj Nybegynder
27. januar 2005 - 23:24 #2
Det var desvæære langt fra tilfældet; det kom til at koste mig 82,76 kroner i gebyr! Banker er det rene tyvepak!
Avatar billede mjj Nybegynder
27. oktober 2009 - 21:38 #3
Lukket