Avatar billede lavang Nybegynder
19. januar 2005 - 23:58 Der er 11 kommentarer

DVD/CD brænder SlimType COMBO LSC-24082K

Hej med jer!
Nero 5.5.9xxx burning rom/NeroExpress kan ikke finde denne cd brænder (se spørgsmål titel) under brændsprocess, men kan finde denne under driverSpeed/Nero CDSpeed. Hvad er det galt og hvad skal jeg gøre for at løse det irriterende problem?

Hilsen
Lavang
Avatar billede levich Nybegynder
20. januar 2005 - 00:03 #1
Avatar billede levich Nybegynder
20. januar 2005 - 00:11 #2
Der snakkes generelt om eksterne USB brændere. Hvis det ikke virker er de løsninger der beskrives:
opdatering til seneste version af nero
opdatering af USB-driver
opdatering af brænder (ny firmware)
Tag opdateringerne en efter en i ovenstående rækkefølge. Test om det virker efter, hver opdatering.
Avatar billede levich Nybegynder
20. januar 2005 - 00:12 #3
Bvadr. "Hvis det ikke virker er de..." skulle have været "Hvis du ikke kan overskue det, er de..."
Avatar billede lavang Nybegynder
20. januar 2005 - 00:26 #4
ja, de snakker og agter at snakker uden jeg fatter en hug...
Mit udstyr er en Amitech FreeNote Bærbare computer, intern DVD/CD brænder.
Brænder'en kan brænde dataCD under XP prof. bare ikke i Nero (rimelig ny version, ik' også).
Avatar billede levich Nybegynder
20. januar 2005 - 01:28 #5
Måske er det her årsagen: http://www.nero.com/en/FAQs_Update_Upgrade.html#2. Med andre ord fulgt nero med den brænder du snakker om?

Ifølge den her liste http://www.dvdshrink.info/burning-compatibilities.php er der rigtig mange brændere som ikke understøttes af nero 5.5.9xxx. Rigtig mange.

Ifølge http://www.zdnet.com.au/reviews/software/productivity/0,39023447,20272275,00.htm er nero 5.5.9xxx fra februar 2003.
Avatar billede lavang Nybegynder
20. januar 2005 - 12:55 #6
nej, nero er bare en demo version. Jeg kan sagtens brænde dataCD uden at bruge Nero, men fordi Nero har den evne, nemlig at brænde mpeg til VCD, derfor foretrækker jeg dette. ved du om der findes noget andet program, der kan brænder mpeg til VCD?

hilsen
Lavang
Avatar billede levich Nybegynder
20. januar 2005 - 14:29 #7
Nej ikke umiddelbart. Måske kan dette http://www.roxio.com/en/products/ecdc/index.jhtml. Jeg ville nok vælge at convertere mpeg til svcd med et andet program, for derefter at brænde det med nero.
Avatar billede lavang Nybegynder
20. januar 2005 - 22:32 #8
ja, det er også det jeg hidtil har gjort...
jeg bruger Nero bare for at konvertere mpeg til VCD...denne Nero fungerer fint hos min vens stationær computer, men ikke på denne bærbare computer. problemmet er min vens stationær computer er en lille processor. Hvis jeg kan finde et andet program så vil jeg være ligeglad med Nero. Den sidste link du gav foroven er egnet til CD og DVD, der ikke omtaler VCD oven i købet koster det noget :)
Avatar billede levich Nybegynder
20. januar 2005 - 22:56 #9
Avatar billede levich Nybegynder
04. februar 2005 - 10:38 #10
Lukning af denne tråd?
Avatar billede levich Nybegynder
15. februar 2005 - 15:57 #11
Hmm