Avatar billede ok4y Nybegynder
19. januar 2005 - 19:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Mit dvd-drev virker ikke, men har sjældent brugt det!

Jeg sidder her og vil installere mit BFME, som tilfældigvis skal installeres på et dvd-drev. Sjovt nok er det længe siden, at jeg har brugt dette drev og derfor burde det virke. Nu står det sig, at det ikke virker, den gider ikke læse cd-en og jeg kan ikke gå ind i drevet, så står der indsæt disk, selvom der er en disk indsat. Så tænker i vel først, at det er cd'en, men næ nej, den virker skam på min fars bærbar. Så spørger jeg jer, er det dvd-drevet der er defekt, eller kan jeg selv downloade eller gøre lignende så jeg kan installere mit BFME?

Jeg kunne ikke finde producent af dvd-drevet, eftersom det er en færdigkøbt medion computer.
Avatar billede off-line Nybegynder
19. januar 2005 - 19:58 #1
Windows skulle selv kunne finde dit DVD drev. Hvis du er sikker på, at det er
et combi drev, som kan læse både CD og DVD, så se i Enhedshåndtering og i
diskhåndtering. Hvis drevet står og blinker i et væk, kan det ikke læse inf.
på disken.
Avatar billede ok4y Nybegynder
19. januar 2005 - 21:44 #2
det virker ikke men her er point skriv ligee noget
Avatar billede off-line Nybegynder
19. januar 2005 - 23:56 #3
Tak, men når det ikke virker, kan jeg ikke tage dine point, og slet ikke så mange.
Jeg synes du skulle give det en chance, og se om ikke en af eksperterne kommer
forbi, opgiv ikke håbet så let.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2005 - 05:36 #4
Kan det ses i bios ?, kan det ses i enhedshåndtering ?, hvis det kan ses i enhedshåndtering, så prøv at fjerne det, og genstart.
Avatar billede off-line Nybegynder
20. januar 2005 - 10:44 #5
Har du ikke mulighed for at låne et drev, det er jo ikke det store nummer at
pille ud af en PC, så kan du hurtigt få vished om, hvorvidt det er dit drev som ikke
kan læse disken.
Avatar billede ok4y Nybegynder
20. januar 2005 - 15:41 #6
Øhm, jeg kan ikke finde ud af hvordan man skruer skruerne ud på den anden side af computere for kan kun fjerne kabinettet på den ene side.
Avatar billede off-line Nybegynder
20. januar 2005 - 16:40 #7
En Medion. Har den ikke kun skruer i den ene side? Normat tager man jo begge
kabinet sider af, når man skifter drev, men jeg har en ældre Midion som reserve,
og der er det kun den ene side som kan tages af. Så er din Medion mage til, skal
du bare skrue de skruer ud du kan se, og trække drevet ud.
Avatar billede ok4y Nybegynder
22. juli 2010 - 20:53 #8
c
Avatar billede ok4y Nybegynder
22. juli 2010 - 20:53 #9
c
Avatar billede ok4y Nybegynder
22. juli 2010 - 20:53 #10
c
Avatar billede ok4y Nybegynder
22. juli 2010 - 20:53 #11
c
Avatar billede ok4y Nybegynder
22. juli 2010 - 20:53 #12
c
Avatar billede ok4y Nybegynder
22. juli 2010 - 20:53 #13
c
Avatar billede ok4y Nybegynder
22. juli 2010 - 20:53 #14
c