Avatar billede djprime Nybegynder
19. januar 2005 - 19:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Explorer problemer

Hejsa.

Jeg har i stigende grad oplevet min browser opføre sig ret mystisk. Når jeg logger ind på sider der har reklamer på kommer der et pop-up window der beder mig logge ind på et eller andet site.
Det startede med kun at være ekstrabladet.dk men har nu udviklet sig til at være alt fra krak.dk til ja selv det her site.
I pop-up vinduet står der Connecting to adserver.adtech.de og jeg skal så udfylde username og password.

Jeg vil meget meget gerne have dette fjernet da det er ved at drive mig til vanvid :-(
Nogen der har nogen ideer? jeg har ikke lige umiddelbart installeret nogen reklame blockers så vidt jeg ved..

På forhånd tak.
Avatar billede playcs Nybegynder
19. januar 2005 - 19:36 #1
Du kan hente og installere "Ad-Aware" her:

http://www.download.com/3001-8022_4-10319876.html

Det burde fjerne eventuelle reklamer og ads på din computer.

!! Husk at opdatere din definition-file !! <- Det spørger den om når du har installeret. Tryk du bare "yes".

/Simon
Avatar billede djprime Nybegynder
19. januar 2005 - 19:44 #2
Tror måske jeg har misformuleret det tidligere..
Det er ikke et "ad" vindue der oppper op. problemet ligger netop i at alle reklamer der er på sites som dette og eb.dk nægter den pure at loade før jeg udfylder username og PW.
Pop-up vinduer generelt har jeg ikke problemer med, men reklamer vil jeg gerne se, da jeg ellers skal klikke "cancel" til hver eneste.

Alle reklamer felter på dette site kommer op med denne besked for eks.
"You are not authorized to view this page"
Det er ikke normalt..
Avatar billede playcs Nybegynder
19. januar 2005 - 19:51 #3
Det behøver heller ikke være et "ad"-vindue der popper op - Ad-aware fjerner alt hvad der er mistænkeligt - lige fra processer til små, skjulte programmer der starter op og påvirker din iexplorer.exe..

Det med username og pw.. Kender du noget til det? Du skriver "nægter den pure at loade før jeg udfylder username og PW" - Dvs. at du kender username og pw, eller hvordan? Prøv Ad-aware hvis du ikke allerede har det. Jeg kan kun anbefale det.

Ellers kan du se om der er nogle mistænkelige programmer eller processer der starter op når Windows starter her (Jeg går ud fra at du kører med WinXP):

Start > Kør > skriv: "msconfig" > Start

//Simon
Avatar billede djprime Nybegynder
19. januar 2005 - 19:57 #4
Næh jeg kender skam ikke username eller PW, men den loader ikke videre på siden før jeg enten klikker cancel eller taster noget tilfældigt ind. Samme resultat hvad end jeg gør. den loader ikke alle reklamer felterne på en side og hvis der er 10 felter skal jeg klikke cancel 10 gange :-(
Jeg har indtil videre brugt spybot men prøver lige ad-aware nu.
Avatar billede djprime Nybegynder
19. januar 2005 - 20:10 #5
Hmm ok den fandt nogen kritiske ting og sager, jeg har fjernet dem alle. men det ændrede ikke ngoet som helst :-( Stadig det samme, jeg bliver bedt om username og PW hvergang der er reklamer på en webside.
Avatar billede djprime Nybegynder
19. januar 2005 - 20:18 #6
Løsningen fundet, måske jeg bare skulle have lavet en search her på siden først.. lader til jeg ikke er den første med problemet ;-)
Tak for hjælpen alligvel.
Avatar billede playcs Nybegynder
19. januar 2005 - 20:26 #7
Okay,

Du burde faktisk ikke have givet mig de points - men tak alligevel.. :)

//Simon