Avatar billede madd Nybegynder
19. januar 2005 - 15:19 Der er 4 kommentarer

Maskine vil ikke boote rigtigt efter installation af SP2

Hej,

Jeg har forsøgt at installere SP2 et par gange -- alle med samme resultat. Selve loadtiden er ufattelig og må bevidne om et problem af en eller anden art.

Når jeg kører installeren - har både prøvet med den fra Windows Update, den manuelle man henter og den fra CD-rommen - installerer den fint om end det tager lidt tid.

Herefter genstarter maskinen og lige efter Windows-logoet under boot går maskinen i sort skærm. Her står den i 30-50 minutter hvorefter der kommer den blå skærm (som også kommer op under installationen af selve WinXP) med teksten 'Please wait.....' - her kan den stå i 1-2 timer.

Dernæst får jeg fint vist skærmbilledet med muligheden for at enable/disable automatisk opdateringer. Jeg har forsøgt både med enable og disable.

Herefter vises Windows XP login-screen med teksten 'Starting Windows....' -- og længere kommer jeg ikke.

Er der andre der har problemer med installation af SP2 eller kender løsningen?

Jeg kører med fuldt opdateret antivirus og har tjekket for spy- og adware.
Avatar billede vejmand Juniormester
19. januar 2005 - 16:04 #1
Har du prøvet opstart i fejlsikret tilstand? (F8 under opstart)
Avatar billede madd Nybegynder
19. januar 2005 - 21:10 #2
Ja, jeg har selvfølgelig prøvet fejlsikret tilstand og dette virker fint.
Avatar billede madd Nybegynder
19. januar 2005 - 21:34 #3
Jeg har vist fået indsnævret problemet -- maskinen virker udemærket med SP2 (stadig lidt langsom, though) hvis jeg skifter mit diNovo tastatur ud med et alm. PS2-tastatur.

Hvordan kan dette være? Problem med drivere? Det er KUN når jeg starter maskinen op med diNovo tastaturet i at der er problemer.

/mattias
Avatar billede grav Nybegynder
20. januar 2005 - 21:03 #4
Går ud fra at dit diNovo-tastatur er et USB tastatur?

Prøv at starte op i Fejlsikret tilstand og fjerne driveren ved at bruge Tilføj/Fjern programmer.
Boot derefter op i Normal og se om ikke tastaturet virker med Windows' default driver (det gør de fleste USB-tastaturer vist).

Hvis du ikke har mulighed for at fjerne driveren på denne vis, så hent en nyere driver og installer denne mens du har dit ps2-tastatur tilsluttet, og se om dette fjerner problemet.