Avatar billede hreiff Nybegynder
19. januar 2005 - 10:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Power supply - hvor meget effekt er nødvendigt ?

Som titlen siger - Hvor stor en PSU skal jeg bruge ?
200 / 300 / 400 W eller hvad ?
Jeg har en Athlon 1000 MHz m. diverse kort, HD, CD, Diskette osv.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
19. januar 2005 - 10:40 #1
300w
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
19. januar 2005 - 10:41 #2
jeg har set en 1ghz køre på et par hundrede watt, men 300 kan du bruge op til i hvert fld 1,5 ghz hvis du har nogen lunde standard hardware
Avatar billede hrvig Nybegynder
19. januar 2005 - 13:45 #3
erh, jeg ahr en P4 3,0 Prescott, 1024 ram, 1 harddisk, ekstra blæsere osv. Jeg kører på en 280 uden problemer..
Jeg er sikker på at en 200 er nok men du kan da ligeså godt tage en 300 da de nok har sammen pris ;)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
19. januar 2005 - 14:05 #4
det er muligt at 200 er nok, men til en athlon 1 ghz ville jeg ikke prøve det
der er flere tråde her på E hvor problemer/ustabilitet har skyldtes for lille PSU
Avatar billede hreiff Nybegynder
20. januar 2005 - 14:32 #5
Jeg har pt. en 300 W i, men den larmer usandsynlig meget.
Jeg har tilfældigvis også en ekstra 235 W som er low noise.
Kan jeg bruge den ?
Hvis PSU'en brænder af er det ok, men kan der ske noget med motherboardet ?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
20. januar 2005 - 14:40 #6
235 er noget bedre end 200, men athlon er en af de processorer der suger mest
antallet af kort/diske/blæsere har lidt at sige, men det er ikke til at sige noget sikkert. herhjemme på værkstedet ville jeg godt turde prøve, der ryger jo jævnligt et mobo, men hvis det er din eneste PC (og altså ikke en legeplads) så ved jeg ikke
der burde ikke være noget kriminelt i det .. jeg tjekker lige nogle af mine, 2 min
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
20. januar 2005 - 14:43 #7
jeg har bl.a. en athlon 800 med dvd, brænder, stor 5 1/4 " harddisk, grafikkort, lydkort, netkort med en 250 W PSU
Avatar billede hreiff Nybegynder
24. januar 2005 - 06:47 #8
Jeg prøvede, og det ser ud til at gå fint.
Jeg bemærkede at begge PSU'er (både 235 og 300 W) kunne levere max 14 A i 3.3 V - det må vist være det til processoren eller hvad ? Forskellen ligger i 12 V, som så vidt jeg kan se er til enhederne (CD HD osv)