Avatar billede morten_soegaard Nybegynder
19. januar 2005 - 10:11 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

IP Telefoni

Hej

Jeg har nogle spørgsmål opkring opstart af et firma som udbyder IP-Telefoni. Lige som det er nu ved jeg ikke så meget omkring det at hoste ip-telefoni. Hvad kræver det af server, software osv? Internetforbindelse? Og når man skal kunne oprette alm. telefonnumre kræver det vel også nogle oprettelse af en art? Hvad kræver det af lovgivningen at starte sådan noget?

Håber i kan hjælpe mig med mine spørgsmål.

Mvh Morten
Avatar billede areon Nybegynder
21. januar 2005 - 13:57 #1
Hej morten...

Jamen IP telefoni er ikke lige sådanne ligetil... Det primære og klart dyreste og sværeste at få er en License til at udbyde IPTelefoni. Når du har den, jamen så er du godt på vej. Så er det en server på en DK backbone linie og serversoftware.. Ja så er du egentlig igang.. så er der markedsføring, salg og administration.

Med venlig hilsen
Thomas
Avatar billede areon Nybegynder
21. januar 2005 - 13:57 #2
Ja det var så mit svar.. :)
Avatar billede jolly91 Nybegynder
21. januar 2005 - 22:39 #3
Hvid du ønsker reel information omkring opstart af firma som udbyder IP telefoni kan du hente en del oplysninger hos telestyrelsen. Som Areon skriver kræver det temlig meget. Ligeledes skal du inden du kan starte have samlet del kapital da udstyr og markedsføring er en bekostelig affære. Et godt bud på investeringen i udstyr vl ligge omkring 150.000 - 200.000, herefter kommer så installation og opsætning af udstyr m.v. ligeledes må du regne med et markedsføringsbudget i størrelsen 250.000 til 500.000 hvis du vil have en chance for at erobre markedsandele. så der er nok af udfordringer at gå igang med.
Avatar billede areon Nybegynder
22. januar 2005 - 11:44 #4
@jolly@- Jollys kommentar lyder rigtig fornuftig og tror ikke han er ramt meget forbi med niveauet af investerings behov.. Ganske enig.
Avatar billede jolly91 Nybegynder
23. januar 2005 - 23:33 #5
Jeg siger tak :-)