Avatar billede backspike Nybegynder
18. januar 2005 - 15:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ingen internet-forbindelse...men forbindelsen er god nok

Jeg har et lidt mystisk problem med min ADSL-forbindelse. Pludselig kan min stationære PC ikke oprette forbindelse til internettet længere. Jeg har prøvet at tilslutte min bærbare (med samme kabel), og der kører det perfekt med fuld hastighed.

Jeg har kigget på opsætningen af netkort, protokol osv., og det ser umiddelbart ud som det plejer. Jeg er dog ikke særlig godt hjemme i dette område og kan derfor godt bruge lidt hjælp, da det vel er ret sandsynligt, at problemet ligger her.

Er der nogen, der kan hjælpe med en brainstorm på mulige problemer og løsninger?

På forhånd tak :-)
Avatar billede nva Praktikant
18. januar 2005 - 15:06 #1
Du har måske tiltrukket en virus :-)
Avatar billede backspike Nybegynder
18. januar 2005 - 15:18 #2
Det tror jeg nu ikke. Jeg har konstant AVG kørende og har også lavet en fuld scanning, uden at der dukkede noget op.
Avatar billede nva Praktikant
18. januar 2005 - 15:32 #3
Kører du med fast ip ? Gennem router ? Andre interessante ting du kan nævne ? Hvad har pillede du ved, da det gik galt ?
Avatar billede backspike Nybegynder
18. januar 2005 - 15:37 #4
Ikke fast ip. Ingen router, men adsl-modem og switch box. Jeg ved ikke af, at jeg har pillet ved noget. Pludselig var der bare ikke forbindelse længere. Og som sagt: Piller jeg stikket ud og sætter det i den bærbare, så drøner det derudaf.
Avatar billede nva Praktikant
18. januar 2005 - 15:40 #5
Har du firewall ?
Du kan jo prøve at lave en ny internetforbindelse via kontrolpanel - internetforbindelse - tilføj ( noget i den stil ) Det burde jo være lige ud af landevejen, når du kører dynamisk ip.
Avatar billede nva Praktikant
18. januar 2005 - 15:42 #6
Jeg har desværre ikke mere tid i denne omgang, men der kommer nok en ekspert forbi :-)
Avatar billede backspike Nybegynder
18. januar 2005 - 16:55 #7
Ja, jeg kører Sygates firewall (men har prøvet at slå den fra, uden at det gjorde nogen forskel). Desværre er det ikke nok "bare" at oprette en ny forbindelsen. Guiden kører godt nok fint igennem uden fejlmeldinger, men der er stadig ingen forbindelse bagefter.

Men tak for indsatsen!!
Avatar billede milter Ekspert
18. januar 2005 - 17:20 #8
Det er vel ikke dit netkort, som er blevet slukket af computeren.

Prøv det her:  Kontrolpanel > Netværksforbindelser > LAN-forbindelse > Er det aktiveret?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
18. januar 2005 - 18:10 #9
Prøv at sætte Modemet direkte til din stationære PC, og vent i op til en time.
Avatar billede backspike Nybegynder
18. januar 2005 - 21:13 #10
Af uransaglige årsager hjalp det at flytte netkortet til et andet PCI-slot. Tak for mange gode forslag!
Avatar billede nva Praktikant
19. januar 2005 - 07:51 #11
Velbekomme - glad for at du fik det til at virke. Der er ikke noget værre end en pc, der ikke dur :-)
Avatar billede anettehansen Nybegynder
21. januar 2005 - 02:29 #12
Min erfaring med manglende opkobling til internettet er: afinstallerer Service Pack 2 - det var grunden til at jeg ikke kunne komme online, til min kammerat ikke kunne bruge sine dvd og cd-rom drev og en anden sin mus og tastatur!! Hold jer fra det skidt!