Avatar billede morlin Nybegynder
18. januar 2005 - 11:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Nyt grafikkort ?

Hejsa

Jeg overvejer at købe et nyt grafikkort, men synes at det er en jungle at finde rundt i. Er der nogen som har et forslag ?
Prisen skal ligge på omkring 500 kroner. Det er meget meget sjældent jeg spiller, men engang imellem bliver det da til lidt og så vil jeg selvfølgelig gerne ha at grafikken og hastigheden er god .........
Avatar billede andersenph Nybegynder
18. januar 2005 - 11:43 #1
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=92929

Jeg har selv et Club3D kort og er godt tilfreds.
Det er god nok et Geforce, men dejlige stabile produkter.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=77368
Asus er ren kvalitet. Der går du aldrig galt i byen.

Men det er jo billige kort. Det er begrænset hvor meget de kan.

Hvilke spil er der tale om?
Avatar billede morlin Nybegynder
18. januar 2005 - 11:55 #2
Jeg er i øjeblikket i gang med LOTR: Battle for Middle-Earth ....
Avatar billede sakra-blq Nybegynder
18. januar 2005 - 14:21 #3
Hmm hvis du ikke skal spille så meget computer spil, så har jeg da et forslag til et grafikkort som self. godt kan trække spil. fX. need for speed underground 2. hmm men jeg kører selv med et Readon Se 9200 som jeg gave 349 kr. for og det kører jeg på den computer jeg arbejder på.. men på den jeg bruger til at spille da jeg et Readon ATI powercolor X800 256 Mb. det er så også meget dyrt men kan trække alle spil uden problemmer.. men det første jeg snakkede om det kan sagens bruges til nogle spil men har dog problemer med alle de nye som bliver udviklet med det der 3d og alt det der højere... Men håber du kunne bruge min hjælp
Avatar billede andersenph Nybegynder
18. januar 2005 - 15:30 #4
Hvis du vil fremtidssikre dig lidt skal du jo nok spændere lidt mere end 500.-

Du skal op i et FX 5600 før det understøtter den nye DirectX 9 standard.
Det vil de fremtidige spil anvende.

Men jeg må give dig ret i at det er en jungle. Fordi, jeg kunne jo begrave dig i information og spørgsmål.

Hvis din nuværende pc trækker LOTR fint, jamen så er der jo ingen grund til at skifte.
Ellers er de to kort jeg linker til måske gode nok til at forbedre din performance lige nu. Men hvad med det næste spil? Så kan det godt være du alligevel skulle have brugt 500.- mere og fået et med lidt mere muskler.

Så kommer det næste spørgsmål. Hvor hurtig er din pc i øvrigt og hvor mange ram har den?
Det har jo også noget at sige mht. afvikling af spil.

Man siger at til almindeligt brug med XP eller Windows 2000 er 256 mb ram nok. Men hvis du vil afvikle spil eller grafik, ja så må du op i 512 mb ram. Gerne PC2700.

Men fortæl lidt mere, så ser vi hvor du skal hen :O)
Avatar billede morlin Nybegynder
18. januar 2005 - 17:40 #5
Jeg har fundet et asus v8420s geforce 4 ti4200 til 449,- .... lyder det som en fornuftig investering ?
Avatar billede andersenph Nybegynder
18. januar 2005 - 21:00 #6
Det er et rigtigt godt kort. Det understøtter dog ikke DirectX 9, men jo det kan meget i forhold til de andre kort vi har snakket om.
På et tidspunkt var det kort det bedste til prisen. Det var lige inde FX kortene kom på markedet.
Avatar billede morlin Nybegynder
19. januar 2005 - 08:59 #7
Jeg kan se at Directx 9 skal være installeret for at køre Battle for Middle-earth, men i og med at det kort jeg skrev om før, ikke understøtter x9, hvad får det så indflydelse på spillet ........ Er det så en dum ide at købe kortet ?
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. januar 2005 - 09:05 #8
Kortet understøtter DirectX. Det gør alle kort. Det understøtter bare ikke DirectX 9, som er den nyeste standard. Det betyder kort sagt at de nyeste forbedringer får du ingen glæde af med det kort der. Til gengæld understøtter det jo de foregående versioner og kan godt køre alle spil. Det er bare cremen på lagkagen det ikke kan få med....
Hvis du forstår ;O)

Jeg mener ikke battle for middle-eath bruger DirectX 9 features, så der er nok ingen forskel.

Du kan roligt købe det kort.
Avatar billede morlin Nybegynder
19. januar 2005 - 09:12 #9
Super .... det gør jeg så. Og siger derudover mange tak for vejledningen ... den har også været super ;-)
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. januar 2005 - 09:57 #10
Jamen det var så lidt da, og god fornøjelse med kortet. Det bliver helt sikkert en forbedring :O)

Jeg lægger lige et svar