Avatar billede hebsbebs1 Nybegynder
17. januar 2005 - 23:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Administrator Vs Begrænset Bruger

Jeg kører som Administrator på Win XP PRO, men når jeg f.eks har installeret spillet Harry Potter Fangen fra Azkaban, kan de som kører som Begrænset Bruger - ikke starte spillet ????? Jeg har forsøgt at "dele" drevet og Den Begrænset Bruger, står allerede til at kunne læse & Kørsel, samt visning af Mapper - hvorfor kan de så ikke starte spillet ??
Avatar billede car120874 Nybegynder
18. januar 2005 - 00:19 #1
Nogle programmer fungerer muligvis ikke korrekt for brugere med begrænsede konti. Hvis dette er tilfældet, skal brugerens kontotype ændres til computeradministrator midlertidigt eller permanent.

eller installere spillet fra Begrænset bruger...
Avatar billede hebsbebs1 Nybegynder
18. januar 2005 - 08:54 #2
Men så skal "Brugeren" jo have tilladelse til at "Skrive" på drevet - korrekt ??
Avatar billede gratis Nybegynder
18. januar 2005 - 17:05 #3
ja det er korrekt, du ka jo ikke afvikle et spil uden der blir skrevet til disken..
her er et andet spil hvor problematikken er forklaret
http://www.timegate.com/kag/content.php?section=support&cnt=info#XP

I am having problems installing/running Kohan: Ahriman's Gift under Windows 2000 and/or Windows XP.  What can I do?
Windows 2000/XP needs administrator rights to run a SecuROM protected application. SecuROM uses well documented low-level commands to access a CD/DVD-ROM drive. When Microsoft developed Windows 2000/XP they made security levels more restrictive and also disallowed low-level commands without having administrator rights. Starting a SecuROM protected application leads to a 'No disc inserted.' or 'Wrong disc inserted.' message when started on a PC running Windows 2000/XP without administrator rights. The access rights will need to be changed accordingly.
Avatar billede car120874 Nybegynder
18. januar 2005 - 17:28 #4
Ja undskyld ventetiden
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. januar 2005 - 20:13 #5
Højreklik på exefilen - vælg kør som - her angiver du adminitratornavn + kode.
Så vil det virke.
Avatar billede hebsbebs1 Nybegynder
19. januar 2005 - 17:09 #6
Hej John - skal jeg højre klikke på .exe fil mens jeg er på som administrator eller som  Begrænset Bruger ??
Og du siger Kode - er det så min administratorkode eller brugerens ??
Avatar billede hebsbebs1 Nybegynder
19. januar 2005 - 17:24 #7
Jeg prøvede lige at logge på som Begrænset Bruger, højreklikke på .exe filen, vælge Kør som..., Sætte flueben i "Følgende Bruger", vælge mit Administratornavn (Installer) og dernæst taste min administratorkode  - Det virkede SKU !!
MEN MEN - hvis dette skal gøres, så kommer Brugeren jo til at vide min Administrator Kode ???? Kan dette forhindres ???
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. januar 2005 - 19:49 #8
Jeg mente man kunne få den til at huske det, men nej...
Jeg er på sagen!
Avatar billede hebsbebs1 Nybegynder
19. januar 2005 - 21:44 #9
Hej John - jeg forsøgte lige som Administrator at ændre mit kodeord. Og dernæst logge på som Bruger og højreklikke .exe fil, vælger Følgende Bruger, Vælge min Administrator (Installer) og indtaste det gamle kodeord og programmet startede fint op. Men kan maskinen ikke huske det, så man er fri for at gøre dette hver eneste gang man skal starte Programmet i Bruger Profil ??