Avatar billede logsuppe Nybegynder
17. januar 2005 - 21:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bærbar ikke på trådløst netværk!

Har lige købt en TOPCOM Skyr@cer Pro WBR 654 (Trådløs router...), men har imidlertid det problem at min bærbar med indbygget trådløst netkort (Broadcom 802.11b/g WLAN) ikke kan finde min router! Min stationær som også har indbygget trådløst netkort har ingen problemer med at finde den. Netkortet i bærbaren er aktiveret og sat til automatisk ip/dns... Ligesom stationæren... Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede sharkman Nybegynder
17. januar 2005 - 21:49 #1
Jeg havde samme problem og prøvede ALT, men intet hjalp. Så en dag, hvor jeg sad og rodede med nogle ledninger lige ved siden af den bærbare, kom jeg åbenbart til at støde imod noget på siden af den, og pludselig forkyndte maskinen glædestrålende med store, grønne bogstaver, at den havde fundet et tilgængeligt net..
Det viste sig, at der var en udvendig afbryderkontakt til det indbyggede, trådløse netkort, men det vidste jeg altså intet om.
Har du husket at tænde for DIN kontakt, hvis din bærbare har sådan én?
Avatar billede steelman Novice
18. januar 2005 - 11:58 #2
Har du SSID Broadcast slået fra?
Avatar billede logsuppe Nybegynder
18. januar 2005 - 15:17 #3
Kan ikke finde sådan en knap... Og SSID er slået til...
Avatar billede logsuppe Nybegynder
18. januar 2005 - 15:21 #4
Kæft jeg er et fjols... ledte efter knappen med skærmen lukket ned... Det vidste sig jeg bare skulle trykke på en knap ovenover tastaturet under skærmen... Sry! Men, sharkman, smid et svar hvis du er interesseret i pointene!
Avatar billede sharkman Nybegynder
19. januar 2005 - 00:22 #5
Hej Logsuppe!
Jeg synes det er dejligt, at vi kan lære af hinandens fejl - selv om jeg ærligt talt gik og følte mig temmelig dum i nogle dage!
Avatar billede lazza Nybegynder
11. februar 2006 - 23:26 #6
sharkman

mange tak ville kysse dig hvis jeg kunne komme til det :D
Avatar billede sharkman Nybegynder
12. februar 2006 - 02:06 #7
Hej Lazza:
Hvis du er af hunkøn og ser godt ud, så skulle det nok kunne lade sig gøre.. ;-D

Hvis ikke, så velbekomme alligevel - jeg deler gerne mine erfaringer..