Avatar billede fraggeren Nybegynder
17. januar 2005 - 20:26 Der er 8 kommentarer

Ingen lyd på bærbar

Jeg har lige lånt min kærestes bærbar, for at cleane den for virus osv... Det er også fint nok. Men nu er der bare ikke lyd på, efter jeg har formateret. Det er en Compaq Presario 700, med et lydkort som hedder Vinyl AC'97 Audio. Windows finder selv en driver, og når du kigger under enhedshåndtering hedder den: Vinyl AC'97 Codec Combo Driver (WDM) - Jeg syntes selv jeg har prøvet alt, og gået alt efter. Jeg har prøvet 2 forskellige drivere:
http://www.download.com/VIA-AC-97-Audio-Combo-Driver/3000-2120_4-10313331.html
og så en fra dirverguide.com som jeg ikke kunne installere... Hvis jeg fjerner den, og genstarter, finder windows den og instalerer den igen. Problemet er bare der ikke kommet noget lyd. Hvis jeg f.eks. starter winamp og afspiller noget musik, kan man se at den afspiller den, men der kommer ikke noget lyd. Det samme gælder windows media player...
Er der nogen der ude der har nogen ide hvad jeg skal gøre?!
Avatar billede fraggeren Nybegynder
17. januar 2005 - 20:30 #1
Jeg har også kigget på www.via.com men kan ikke finde nogle drivers der!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
17. januar 2005 - 20:42 #2
Avatar billede fraggeren Nybegynder
17. januar 2005 - 21:24 #3
hmm er lige i gang med at kigge på de sider der nu...
Men hvad der er mere skummelt er at der kommer en lille hyle lyd når harddisken loader... altså når lampen blinker kommer der en hyle tone. jeg har taget headset på og skuret helt op, men før kunne jeg ikke høre den...
Og ja alt er skruet op
Avatar billede milter Ekspert
17. januar 2005 - 21:27 #4
Prøv det her:

Start > Kør > I vinduet, som dukker op, skriver du "services.msc" (uden anførselstegn) > OK > I højre vindue ruller du ned, til du finder "Windows audio" og dobbeltklikker den > Sæt "Starttype" til "Automatisk", hvis den står til noget andet > Anvend > OK > Genstart.

Prøv at lade den søge efter en driver på internettet og se, hvad den finder.
Avatar billede fraggeren Nybegynder
17. januar 2005 - 21:34 #5
hmm ingen af de ting hjalp ;) - jeg fjernde softwaren 3 gange og 3. gang kom der ligepludselig lyd på... garateret mig der har overset et eller andet, men syntes det nu bare ikke... men det virker nu! dejligt. Tak for de gode forslag.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
17. januar 2005 - 21:37 #6
øhh..selv tak..-o)
Avatar billede milter Ekspert
17. januar 2005 - 21:47 #7
Velbekom. Og husk at lukke spørgsmålet her :)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
01. marts 2005 - 15:51 #8
husk at luk..O)