Avatar billede javaidioten Nybegynder
17. januar 2005 - 15:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Config.sys og Autoexec.bat er uden indhold i xp

Jeg skal redigere lidt i min config.sys og autoexec.bat filer. Men når jeg åbner dem i xp eller i dos prompten indeholder de intet...

Hvad kan man så gøre, jeg mener da bestemt at jeg har redigeret i disse filer i xp før?!?!

På forhånd tak

Ole
Avatar billede ejvindh Ekspert
17. januar 2005 - 15:52 #1
Det er jeg også sikker på at du har. Bare ikke siden du kører Windows XP. Her har de nemlig ingen funktion mere. Der findes 2 tilsvarende programmer i system32-mappen (hedder autoexec.nt og config.nt) og de har en funktion når du kører dos-baserede programmer i XP
Avatar billede javaidioten Nybegynder
17. januar 2005 - 16:00 #2
Okay...Mit problem er at jeg skal installere Baldurs gate 2  - Og der vil den ikke finde cd1 anden gang...På producentens hjemmeside giver de følgende svar:

) Open your config.sys file (usually found on C:\) in notepad and look for a line that looks similar to, but not necessarily exactly like, "devicehigh=C:\cdrom\taisatap.sys /d:cd1". The key portion of the command to look for are the "devicehigh" and the "cd1". This is a command that will load a CDROM driver called CD1 into high memory. This may be present if you play DOS games that require CDs or have upgraded from DOS to Win95 to Win98. If you do have such a line, change the "CD1" portion of the line to "CDROM01" (note this device label is arbitrary - it's what your CDROM drive name was initially installed as. CD1.ifo is a file on the BG2 CD#1 and the overlap of the names appears to cause problems reading the CD1.ifo file). If you have any other lines similar that load drivers for a second CD (i.e. CD2) you will need to change them as well.

Ken jeg så udføre samme handling i  .nt filerne, eller ville jeg så ødelægge noget?
Avatar billede ejvindh Ekspert
17. januar 2005 - 16:09 #3
Du kan godt prøve (det kan jo altid slettes igen), men jeg tror ikke du får held med det. Sandsynligvis er der ikke en linie, hvor der bliver installeret en CD-rom-driver, idet dette kun er nødvendigt i Dos og Win9x når du kører i ren dos-mode.

Prøv evt. dette patch istedet:
http://www.bioware.com/bgate2/bg2patch.shtml
Avatar billede javaidioten Nybegynder
17. januar 2005 - 16:34 #4
Det er bare en patsch til efter man har installret, jeg kan jo ikke installere?
Avatar billede ejvindh Ekspert
17. januar 2005 - 16:44 #5
Det er også rigtigt. Så kan jeg nok desværre ikke hjælpe dig videre. Jeg er ikke den store spil-kender.
Avatar billede javaidioten Nybegynder
17. januar 2005 - 16:51 #6
Ok..Men tak for hjælpen alligevel.
Vil du have point, i det mindste ved jeg at der ikke er nogen ide i at redigere i .sys og .bat
Avatar billede ejvindh Ekspert
17. januar 2005 - 16:53 #7
Jo tak, jeg tager gerne imod point, hvis du mener at hjælpen bragte dig videre.