Avatar billede smoother Nybegynder
17. januar 2005 - 04:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Xp er langsom og hakker konstant.

Hej Allesammen, Jeg har netop installeret xp på en partition ikke tidligere brugt til styresystem, jeg har stadig min gamle version liggende på en gammel og mindre partition. Yderligere har jeg en seperat harddisk kørende ved siden af, denne har jeg tidligere haft problemer med, disken er på 200 Gb, men windows vil kun "anerkende" 137 Gb.
Mit problem er at windows kører langsomt og hakker og fryser i flere sekunder af gangen, også i IE, hvad kan dette skyldes?

Håber i kan/vil hjælpe.

På forhånd tak

        /Smoother
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. januar 2005 - 06:33 #1
Generelt:
Du _skal_ have mindst ServicePack1 på for at "se" over 137Gb !!!

Når du tilsyneladende ikke har noget af dette på skal der nok være kommet Virus og andet snavs på imellemtiden !!!

Ref.: http://1klik.dk/news_1klik/nyhed_32992.html
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. januar 2005 - 06:35 #2
... som andre HAR besvaret til dig tidligere: http://www.eksperten.dk/spm/523007 (check den!!!)
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
17. januar 2005 - 08:23 #3
Hvad har du kørende i baggrunden, kigget hvad der tager kræft?
Hvad har du af firewall, har du router imellem. Har du nogle form for virus tjekker på din maskine?
Avatar billede jck_true Nybegynder
17. januar 2005 - 10:40 #4
Nogen bundkort kan simpelt hen ikke find ud af hardiske med over 160 Gb.
åben jobliste og sorter procceserne efter CPU, så kan se hvad der tager mest CPU.
Avatar billede smoother Nybegynder
17. januar 2005 - 10:44 #5
Hej, (især til majsmarken), jeg har IKKE glemt had jeg tidligere har spurgt om og selvfølgelig er servicepack 1 installeret, det var bare for information, måske kunne det på nogen måde have effekt på det nye system, hvad ved jeg?

Jeg bruger Norton til virustjek.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. januar 2005 - 12:51 #6
... men da du ikke havde afsluttet http://www.eksperten.dk/spm/523007 gjorde jeg lige opmærksom på den da dit spm. på en måde lignede dette... Du bør nok afslutte den ?
Avatar billede smoother Nybegynder
18. januar 2005 - 01:13 #7
sorry... my bad!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
18. januar 2005 - 07:28 #8
Well - er "vi" stadig tilbage ved oprindeligt spm. ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. februar 2005 - 16:48 #9
Kom du videre ?
Avatar billede smoother Nybegynder
23. april 2005 - 01:26 #10
jeg har stadig problemet, desværre...