Avatar billede mip Nybegynder
16. januar 2005 - 20:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Udskrift fra Excel.

Er der nogen der ved om det er muligt, at lave en makro knap der kan udskrive et worksheet, så der bliver lavet 1 kopi fra kassette 1, og 2 kopier fra kassette 2, ved at trykke på knappen.

MIPMAP
Avatar billede kol Nybegynder
16. januar 2005 - 21:09 #1
Det skulle jo nok være muligt:

Funktioner > Makro > Indspil ny makro
Så gør du bare øvelsen og lukker ned for indspilningen af makroen.

Hilsen KOL
Avatar billede mip Nybegynder
17. januar 2005 - 21:50 #2
Hvor i excel vil du vælge hvilken kassette der skal ud skrives fra, så dette kommer med i en optaget makro?
MIPMAP
Avatar billede kol Nybegynder
18. januar 2005 - 06:44 #3
Filer > Udskriv
Vælg printer og derefter Egenskaber.
Hér kan du vælge antal og hvilken bakke, der skal udskrives fra (Side 1)
Derefter igen
Filer > Udskriv
Vælg printer, antal og bakke (Side 2)

Tilsidst
Filer > Udskriv
Sæt printeren tilbage til standard indstilling.

Afslut så makroindspilningen.

Hilsen
KOL
Avatar billede mip Nybegynder
18. januar 2005 - 19:33 #4
Jeg må gøre noget forkert, da dette er den makro jeg for ud af det, ingen steder står noget om kassette valg.
Sub Makro1()
'
' Makro1 Makro
' Makro indspillet 18-01-2005 af MIPMAP
'

    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=2
End Sub

Jeg har også prøvet at skifte printer, men dette giver stadig igen kassette valg i makroen.

MIPMAP
Avatar billede kol Nybegynder
18. januar 2005 - 21:20 #5
Hej mip

Jeg må desværre nok give dig ret.
Jeg laved makroen i Word uden problemer, men det ser ud til at Excels makrofunktion ikke fungere på samme måde.
Så skal der nok noget VBA-programmering til, og så må der en ny ekspert på banen.

Hilsen KOL
Avatar billede mip Nybegynder
31. januar 2005 - 22:16 #6
Den eneste måde jeg kunne finde var at bruge sendkeys
Avatar billede bak Seniormester
31. januar 2005 - 22:59 #7
en anden løsning jeg har set er at oprette to printereder er ens (samme printer), men hvor den ene standard er sat til standard udskrift fra bakke 1 og den anden standard til bakke 2.
Nu kan du så optage en makro hvor du skifter mellem de to printere
Avatar billede mip Nybegynder
01. februar 2005 - 18:46 #8
Den version kender jeg, men i mit tilfælde ville det give, for mange printere at administrerer.