Avatar billede kongshammer Nybegynder
16. januar 2005 - 15:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ny syntaks i forespørgsler??

Hej alle
Jeg sidder og skal lave en forespørgsel i Access 2003 DK.
Som kriterie på et personID skal jeg henvise til et felt i en underformular. I Access 2000 kunne det gøres som: Forms!formularnavn!underformularnavn!feltnavn - og da underformularen indeholdt flere poster, valgtes bare den post, som aktuelt havde fokus.
MEN det kan jag ikke få til at virke i Access 2003 - nogen der har en løsning???
16. januar 2005 - 15:43 #1
jeg kan kun sige, at det samme har altid virket for mig i Access 2003!

Er det den samme database, som pludselig ikke virker, efter at være åbnet i 2003?
Avatar billede kongshammer Nybegynder
16. januar 2005 - 16:11 #2
Hej igen...

Jeg laver databasen i Access 2003 - men det er en tidligere Access 2000 database, som jeg har konverteret til 2003-formatet - og det var der, det gik galt (det virker stadig når jeg åbner den gamle version i 2000-formatet med Access 2000...???

MEN Jeg har lige studeret MS diskussionsgruppe for Access 2003 - der var en anden, der havde samme problem som jeg - Løsning:
Forms![formularnavn]![underformularnavn].form![feltnavn] - altså; der skulle tilføjes et .form! efter underformularnavnet..?? - det er da nyt, er det ikk?? - det virker i hvert fald nu...

Kan du ikke lige lave et svar - jeg vil gerne belønne én, der gider svare på en højhellig søndag eftermiddag - og på kun 14 minutter  :-)

Hilsen

L Kongshammer
16. januar 2005 - 16:29 #3
Jeg arbejder som regel altid i Access 2003, men beholder - så vidt muligt - det gamle format, da det duer i alle versioner siden 2000. Og da har jeg aldrig haft problemer med den syntaks.
Dog har den "nye" formel ogs duet altid og har da også været den, man skulle bruge, hvis man f.eks. skulle referere til en egenskab på underformularen.

Men godt, at du fandt ud af en løsning så hurtigt (og så på en søndag :o)
16. januar 2005 - 18:07 #4
det var da alt for meget....jeg troede bare, at du ville give 10-20 point!!!

Men tusind tak, så :o))
Avatar billede kongshammer Nybegynder
15. marts 2005 - 14:20 #5
LOL - ren desperation...