Avatar billede itprogrammoer32 Nybegynder
16. januar 2005 - 13:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

brænding af DVD backup

Jeg har købt mig en DVD-brænder Pioneer DVR 108.

Jeg ville tage en backup af en DVD (med DVDshrink) og har lavet et image af den og brændte
så ned på DVD+R 8 * speed skive og brændte med hastighed på 4* med Nero , men min DVD optager (Medion som kan afspille DVD+r og DVD+rw) vil ikke afspille den.....

Jeg har fundet nero 6.6 på nettet og installeret midlertidigt og kan godt
brænde på DVD nu..... men den ligger bare nogle filer ned .i01 .i02 .i03 .i04 og en .MDS-fil og jeg kan ikke afspille noget som helst på skiven....kun se filerne.

hvordan kan det være...hvad gør jeg forkert ? ..... skal man vælge
"bootable" når man laver image inden den brændes ned eller er andre ting man
lige skal huske ?

Håber at der er nogen som kan hjælpe..
Avatar billede norbert Nybegynder
16. januar 2005 - 14:21 #1
Det virker som om, du har brændt den forkert.
Her er en guide:
http://www.digitalempire.dk/edit/dvdnero.shtml
Avatar billede bleze Nybegynder
16. januar 2005 - 17:09 #2
bootable?  lyder som om du brænderen data skrive... dvd film bruger UDF filsystem.
Avatar billede itprogrammoer32 Nybegynder
16. januar 2005 - 20:24 #3
Jeg har fundet ud af det. :o)..... tilgengæld fik jeg kludret lidt i pointgivningen... ville have give point til norbert , men fik trykket forkert.. nå men tak for svarene anyway.
Avatar billede norbert Nybegynder
16. januar 2005 - 20:26 #4
Det finder jeg bare ud af med Bleze :-)
Avatar billede bleze Nybegynder
16. januar 2005 - 23:26 #5
DET ER MINE DU FÅR DEM ALDRIG!  ;)
Avatar billede norbert Nybegynder
16. januar 2005 - 23:28 #6
Tænkte jeg nok :-)
Avatar billede bleze Nybegynder
16. januar 2005 - 23:29 #7
du har alt for mange. du hamstrer vist...

seriøst hvad har du tænkt dig

og hvad var problemet itprogrammør?
Avatar billede norbert Nybegynder
16. januar 2005 - 23:32 #8
Han siger jo selv, at han trykkede forkert, så han har jo nok brugt det forslag, jeg lagde, så vi kan jo bare dele lige over :-)
Avatar billede bleze Nybegynder
16. januar 2005 - 23:36 #9
how
Avatar billede norbert Nybegynder
16. januar 2005 - 23:37 #10
Lav et nyt spørgsmål med pointene og reff. til denne tråd, så folk ved, hvad det handler om - ellers tror de bare, vi laver fup :-)
Avatar billede bleze Nybegynder
16. januar 2005 - 23:38 #11
Avatar billede norbert Nybegynder
16. januar 2005 - 23:40 #12
Takker :-)