Avatar billede sauerberg Nybegynder
15. januar 2005 - 23:30 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Allokering af modtagne mails

Jeg har ladet mig forstå at man i OUTLOOK kan etablere en regel således, at post som modtages på to forskellige e-mail adresser på computeren (eks.: viggo@domæne.dk, og trine@domæne.dk), automatisk placeres i en mappe som svare til den adresse den/de indkomne mails er adresseret til - kan kaldes postfordeling.
Skulle jeg være så heldig at der i dette specialistforum findes nogen som kan fortælle mig, hvorledes jeg sætter dette op?
Avatar billede popsy Novice
16. januar 2005 - 02:16 #1
Tjaa, du kan starte med at oprette de to mapper :)
Højreklik på Outlook i dag - Private mapper, og vælg ny mappe. Giv dem de navne de skal have :)

Derefter trykker du funktioner - guiden regler.
Tryk på ny. Sæt mærke i Start fra en tom regel.
Vælg Undersøg meddelelser når de ankommer, og tryk næste.
Så scroller du nedad, og vælger Med bestemte ord i modtagerens adresse.
Klik i nederste boks for at vælge det bestemte ord, i dette tilfælde f. eks. viggo.
Tryk tilføj efter at have skrevet navnet, derefter ok, og næste.
Marker Flyt den til mappen.
I nederste boks, tryk på mappenavn, forat vælge hvilken mappe mailes skal leveres til.
Tryk udfør, og din regel er oprettet.
Avatar billede sauerberg Nybegynder
16. januar 2005 - 11:55 #2
Hej popsy .. tusind tak for din guide, du skule lige vide hvor lang tid jeg har brugt på forsøg og hvor meget jeg har været inde og kikke under diverse menuer - uden held - dog, jeg havde en ide om at jeg skulle foretage en handling som du beskriver, men var ikke sikker nok til at begynde at skrive ind i systemet. Jeg regnede egentlig med at selve de to mail adresser skulle indskrives et sted, ohg ikke "bare en ord".

M.v.h., sauerberg.
Avatar billede popsy Novice
16. januar 2005 - 17:26 #3
Jeg er da glad for at du kunne bruge det :)
Avatar billede sauerberg Nybegynder
21. august 2010 - 17:25 #4
Hej popsy,

Udtrykket bedre sent end aldrig fik en ny dimmension her. Netop - sjovt nok - som jeg sad og overvejde at lægge et nyt problem ind, så modtog jeg en besked om en "tråd" som ikke var afsluttet. Det troede jeg var sket allerede dengang (2005, damn) men nææ nej. Nu er det så sket og jeg beklager og undskylder at der skulle gå så lang tid. Tråden er hermed endelig lukket.

M.v.h., J.Sauerberg