Avatar billede schou Nybegynder
15. januar 2005 - 12:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Angive linkage i runtime

Jeg er ved at lave en menu der præsenterer nogle movieclips, og hvor man skal kunne dragge dem ud fra. Det er til en slags tegneprogram.
Det prøver jeg at gøre ved at lave en menu der kan præsentere en movieclip og en function der loader en ny instans af movieclippet hvis man trykker på menuen.

Jeg har et movieclip i mit library som jeg henter ind i min Movie med loadMovie().
movieclippet har jeg linket til en ekstern .as fil så det kan dragges etc.
Men er der en måde at angive linkage når filen bliver hentet ind således at et givent movieclip kan opføre sig forskelligt efter hvornår og hvordan det bliver hentet ind? Den skal ikke kunne dragges når den kun skal præsenteres...
Avatar billede _k Nybegynder
15. januar 2005 - 16:59 #1
Kan du ikke anvende attachMovie() i stedet? På den måde kan du nemlig give dine mc'er et selvstændigt navn, som du så kan sætte nogle conditions på.
Avatar billede schou Nybegynder
02. marts 2005 - 17:17 #2
Endte med at lave et movieClip der loadede en billede inde i sig selv, og derved kunne det beholde metoderne fra .as filen.